Želite da smanjite unos šećera? Jedite ovo voće!

Ukoliko pokušavate da izbegnete šećer, znate da bi trebalo da zaobiđete čokoladice i moke sa karamelom. Međutim, kada se radi o voću, stvari su malo komplikovanije.

Naravno, voće je puno vitamina A, B i C – svih onih koji su i potrebni vašem telu. Međutim, fruktoza može povećati nivo šećera u krvi, iako sadrži vlakna koja usporavaju proces njenog upijanja. MCT definitivno voli voće, ali da, postoji mogućnost da se i sa tim pretera.

Kako biste se uverili da unosite preporučenu dnevnu dozu, bez ,,šećernog udara“, imamo koristan vodič za vas. Najbolje voćke, sa najmanje šećera, koje možete pojesti ili ubaciti u blender. Čitajte dalje!

Avokado do mile volje, mango dozirajte.

berries

Količina šećera u voću varira, i to mnogo. Zato je bitno da imamo određene smernice u vidu.

Opcije sa najmanje šećera? Avokado, koji ima malo više od jednog grama po porciji. Uz to, vlakna i zdrave masnoće odlično zasite i sprečavaju porive za grickalicama i slatkišima u toku dana. Za njim ponosno marširaju bobice. Jagode, maline, borovnice, kupine – birajte. Jedna šolja malina ima 5 grama šećera, šolja jagoda 7, a borovnica 15.

Druge jednako dobre alternative su grejpfrut (oko 8 grama šećera), pomorandže (9 grama), banane (14 grama), kruške (17 grama) i jabuke (19 grama) – i mi ih posebno volimo, jer uglavnom nikada ne preteramo sa njihovim unosom.

Kao voće sa najviše šećera, titulu uzima mango. Šolja ovog voća sadrži čak 26 grama šećera. Definitivno je dobar za vas – pun je vlakana i vitamina A, B i C – ali dozirajte jednom srednjom porcijom dnevno.

Obratite pažnju na kombinovanje

Pametan unos voća se ne vrti samo oko toga koliko jedete, već i sa čime ga jedete. Kombinovanjem voća sa proteinom ili zdravim mastima ne samo da će zaokružiti hranljivost vašeg obroka, već će vas duže držati sitima, pa je manja verovatnoća da ćete njuškati po kuhinjskim policama tražeći Snikers.

Mi predlažemo da voće uparite sa grčkim jogurtom ili šakom badema, kako bi vam užina bila više zadovoljavajuća.

I upamtite, nismo rekle da je voće loše. Kao i svuda u životu, balans je ključan. Kad god možete, birajte voćke koje imaju manje šećera i adekvatno ih kombinujte. Na ovaj način ćete dobiti sve benefite voća, bez negativnih posledica koje nosi preterani unos šećera. Zar ovo nije slatka perspektiva? 🙂

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.