Šta ne smete da radite kada patite od nesanice

Za mnoge od nas, zaspati predstavlja ozbiljan izazov. Svake godine sve više ljudi pati od akutne nesanice! Bilo da ste i vi u ovoj grupi, ili samo ponekad imate poteškoće da uđete u svet snova, nauka kaže da postoji jedna jednostavna navika koja sabotira vaš trud: prerano odlaženje na spavanje.

Okej, ovo definitivno zvuči kontraintuitivno, ali pokazalo se da pokušaji da nadoknadimo san tako što ćemo provesti više vremena u krevetu imaju suprotan efekat. Kako to?

Ljudi koji imaju insomniju legnu rano, ali ustanu kasno, a onda još i dremaju popodne. Iako to možda deluje kao jedina razumna stvar koju možemo uraditi u tom trenutku, na duži period to podrazumeva da će doći noć kada bi trebalo da legnemo, a neće nam se spavati – i tako ćemo ,,podgrejati“ nesanicu.

Ključna lekcija? Ako se borite za kvalitetan san, ne menjajte svoju rutinu momentalno. Odlazak u krevet i ustajanje u isto vreme trenira naša tela da zadrže tu naviku i mogu biti osnova za ponovno uspostavljanje normalnog ritma.

Sa druge strane, MCT ne gubi vreme, te smo pronašli male a značajne rituale koji će vam pomoći da zaspite brže i spavate kao jagnje! Kad ste već tu, proverite i da li slučajno niste usvojili jednu naviku koja vam sabotira san.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.