Jedna navika koja vam sabotira miran san

Ako vam je proveravanje Fejsbuka prvo što uradite kada otvorite oči, to može biti uzrok vašeg lošeg spavanja. Znamo odavno da gledanje u ekran uveče pogoršava kvalitet sna, ali nova studija pokazuje da upotreba društvenih mreža u bilo koje doba dana može uticati na vaše zdravlje.

Univerzitet u Pitsburgu sproveo je istraživanje čiji su rezultati prilično uznemirujući – 30% ljudi koji često koriste drušvene mreže imali su ozbiljnih problema sa spavanjem. Ovo je poprilično zabrinjavajuće s obzirom na to da se generalno vreme koje provodimo na društvenim mrežama sve više povećava. Minimum na svakih sat vremena proverimo telefon!

Ako ste u skorije vreme imali problema sa spavanjem i ako želite da iskontrolišete upotrebu društvenih mreža, probajte neki od ovih trikova:

  1. Ugasite push notifikacije. Ako vam se ekran stlano pali kada vam stigne neka notifikacija, vreme je da odradite ,,čistku“. Pop – up notifikacije stvaraju zavist i teraju vas da iznova i iznova uzimate telefon. Ugasite ih i grupišite aplikacije u jedan folder kako ne bi bile odmah vidljive kada otključate telefon.
  2. Zovite, ne šaljite poruke. Probajte ovo jednog dana: svaki put kada imate poriv da četujete sa prijateljem, pozovite ga umesto što ćete mu pisati na Vajberu ili Fejsbuk četu. Možda će vam biti neobično, ali pomoći če vam da razmislite dva puta da li zaista imate potrebu da četujete.
  3. Orijentišite se ka cilju. Društvene mreže mogu vam oduzeti mnogo vremena ako ne razmislite o tome zašto ih koristite. Uzmimo na primer Tviter. Ako je vaš cilj da pogledate najnovije vesti, onda preuredite listu onih koje pratite. Uklonite profile koji vam ne pružaju potrebne informacije i počnite da koristite Tviter kao alat, pre nego sredstvo za gubljenje vremena.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.