Zašto smo uvek umorni i kako da povratimo energiju

Da li vam se dešava da se ujutru probudite,  a da i dalje osećate umor? Niste sami. Većina onih koji rade su tokom nedelje uglavnom premoreni, a barem jednom nedeljno spavaju i u toku dana.

Više faktora utiče na naš nedostatak energije, uglavnom zato što smo upali u emotivni i fizički disbalans. Kao i naši internet pretraživači, i naši mozgovi imaju previše otvorenih tabova, te ponavljaju iste priče, probleme i izazove – i to utiče na naše zdravlje.

Šta je zapravo izvor našeg umora?

lavender

Razlozi su drugačiji za svakoga od nas, ali jedan od glavnih je taj da preuzimamo na sebe sve više i više stavki, i na taj način zahtevamo od sebe samih veći mentalni i fizički napor. Mnogi od nas se suočavaju sa nedostatkom sna, te unose u sebe stimulanse poput kofeina, a uz to su još i okruženi ljudima koji im oduzimaju energiju. Lako je sakriti se iza izgovora poput ,,to je zbog posla, dece, zime…“ nego sagledati srž problema.

Zašto nam tempo modernog života u ovolikoj meri ,,troši baterije“?

Mnogi ljudi se u današnje vreme bore sa prioritetima i time da kažu ,,ne“ i onda se preopterete gomilom stvari dok se potpuno ne iscrpe. Poslom se, hteli to ili ne, bavimo maltene po ceo dan. Dodajte tome unos hrane koja ima malo ili nimalo nutritivnih vrednosti i neće vas začuditi to da smo uglavnom na 5% snage.

Spomenule smo da naši mozgovi rade kao i naši veb pretraživači. Kao što naš laptop troši više energije kada radimo više stvari u isto vreme, isti je slučaj i u našoj glavi. Što više stvari nam nije rešeno, to više iscrpljujemo svoj um.

Young beautiful woman lying in bed and texting sms, lifestyle concept

Nakon svega rečenog, najbitnije je da spoznamo izvor umora. Ako smo umorni jer nam, na primer, nedostaje gvožđa, to ćemo rešiti unosom adekvatnih namirnica. Sa druge strane, ako je u pitanju tuga, tražićemo rešenje u tom pravcu. Možete biti čak i sami svoj terapeut.

Mi smo zato sabrale naših top 5 saveta kako možete povratiti energiju već danas:

  • Radite na tome da ,,zatvorite“ sve otvorene stavke: bilo da su to zadaci, mejlovi ili poslovi koji nisu završeni. Što manje tereta imate, to će se vaša energija manje crpiti.
  • Uvedite više treninga snage u svoju fitnes rutinu, jer tako gradite mišićnu masu, a više mišićne mase znači i više energije i brži metabolizam!
  • Istražite svoj imuni sistem. Na šta ste osetljivi? Radite na preventivi svega što potencijalno može da izazove manjak snage kod vas.
  • Budite svesni toga kako vaša percepcija utiče na vaše raspoloženje. Napravite listu stvari koja vas pokreće i listu svojih ,,energetskih vampira“. Potrudite se koliko god možete da radite više ono što vam daje energije, a istovremeno umanjujte sve aktivnosti koje vas iscrpljuju.
  • Pojedine studije su pokazale da neki odrasli provedu i do 11 sati dnevno sedeći! Ti su sati ispunjeni sedenjem za radnim stolom, vožnjom do i sa posla, gledanjem televizije ili u kompjuter. To jednostavno nije dobro. Krećite se više!
Podeli ovaj post:

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.