Kako da ojačate svoj imunitet?

Kako je od sinoć u našoj zemlji proglađeno vanredno stanje zbog pandemije virusa Covid-19, danas sa vama želimo da razgovaramo o tome kako da poboljšate svoj imunitet i samim tim preduzmete još jednu meru predostrožnosti u štićenju sebe, ali i svoje okoline.

U ovim trenucima zaista je bitno da budemo samosvesni, da brinemo o sebi i pridržavamo se propisanih pravila, ne samo kako bismo sačuvali svoje zdravlje, vać i kako bismo bili bezbedni za ljude u našoj okolini. Zbog toga je najmanje što možemo da uradimo u ovim trenucima izolacije, da se pozabavimo svojim imunim sistemom.

Najbolji način da ojačamo naš imuni sistem je da promenimo životni stil, tako što ćemo u svoju rutinu uvesti zdravije navike!

Vodite računa o ishrani

Trudite se da vaša ishrana bude izbalansirana, da unosite sve makronutrijente, kako biste ubrzali organizam i podstakli detoksikaciju. Povećajte unos voća, posebno citrusa, kao i unos vlaknastog povrća.

Hrana je jedini način da prirodnim putem u organizam unesete minerale poput cinka, selena, gvožđa i folne kiseline, kao i vitamine C, A, B i E. Zbog toga je veoma važno da jedete zdravo, kako biste svoj organizam spasili od virusa.

Odmorite

Kvalitetan i dovoljan san su veoma važni za naše zdravlje, zato se potrudite da ležete na vreme, da vam telefon tokom sna bude isključen i da spavate u provetrenoj prostoriji.

Pojačajte nivo higijene

Jasno nam je da smo svi dovoljno osvešćeni kada je lična higijena u pitanju, ali bismo mogli da je podignemo na viši nivo u trenucima, kada znamo da je ona od izuzetne važnosti za naše zdravlje. Važno je da radovno i temeljno perete ruke, kao i sve namirnice pre same pripreme obroka.

Možete još i dezinfikovati sve površine za koje se u domu često hvatate, kao i svoj telefon i računar, kako biste bili što sigurniji da ste se spasili bakterija koje ste iz gradskog prevoza uneli u svoj dom.

Vežbajte

To što su teretane prestale s radom tokom vanredne situacije ne mora da znači da ne treba da važbate u udobnosti svog doma, ili da istrčite nekoliko krugova u obližnjem parku. Fizička aktivnost je izuzetno važna za naše zdravlje, tako da ne bi trebalo da dozvolimo sebi neaktivnost za vreme karantina.

Potrudite se da budete odgovorni prema sebi jer je to prvi pokazatelj odgovornosti prema drugima. Iskoristite ovaj višak slobodnog vremena za rad na sebi, kako fizički i psihički, tako i zdravstveno.

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.