Kako da budete bolji prijatelj, kolega i čovek

Svako u životu želi da ga čuju – to je jedan od razloga zašto su društvene mreže toliko popularne. Ljudi mogu da dele svoja razmišljanja sa širokom publikom i dobiju mnoštvo povratnih informacija. U takvim okolnostima, ponekad se desi da nas ne čuju baš oni koji su nam u tom trenutku bitni, a ne postoji ništa što više frustrira od toga.

Svi smo krivi za to što slušamo na pola i fokusiramo se previše na ono što ćemo sledeće reći, umesto na ono što se druga osoba nada da ćemo čuti. Postati dobar slušalac će poboljšati svaku vezu u vašem životu, a evo i kako.

Parafrazirajte ono što ste čuli

S obzirom na to da mnogi od nas samo čekaju svoj red da pričaju, možemo propustiti mnoge zaključke koje naš sagovornik pokušava da nam prenese. Pre nego što pojurite da odgovorite, može vam biti od pomoći da parafrazirate ono što ste čuli. Ovako ćete staviti do znanja kolegi ili prijatelju da ste ga čuli i uverićete se da ste ga razumeli pre nego što date svoje mišljenje.

Ponudite razumevanje pre rešenja

Realnost je takva da ponekad želimo rešenje problema, a nekad samo želimo da nas neko čuje i shvati. Kada nekoga slušate, savetujemo da počnete sa ovim drugim. Ne libite se da stavite do znanja nekome da razumete kroz šta prolazi, a onda ponudite svoj savet.

Odolite porivu da prekidate

friends

Kada ste uzbuđeni da doprinesete razgovoru, može biti teško da se uzdržite i ne prekinete nekoga na pola rečenice. Svakome je ovo neko učinio i znate i sami koliko to iritira, a uz to čini da se osećate kao da niko nije ni zainteresovan za to što vi imate da kažete. Uvek čekajte dok ne nastane pauza, a onda ponudite svoj doprinos.

Postavljajte pitanja

Ova taktika će vas zbližiti sa drugima više nego bilo šta drugo. Razmislite – kada vam neko postavi mnoštvo pitanja, vi to zapazite i često (zapravo, uvek) vam ta pažnja prija. Štaviše, aktivno postavljanje pitanja oghrabriće sagovornika da ,,vrati uslugu“ i pokazaće veće interesovanje za ono šta vi imate da kažete.

Pokušajte da ne osuđujete

Niko ne voli da ga kritikuju i ništa neće ugasiti razgovor kao netražena negativna mišljenja o postupcima, ponašanjima, vezama ili mislima o kojima se govori. Ko god da vam se otvara se nada da će pronaći empatiju, pomoć ili savet – ukoliko krenete da osuđujete, ne nudite ni jedno od ova tri, a i verovatno nećete biti osoba kojoj će se sledeći put obratiti.

Čak i da vam neko blizak govori o izboru ili postupku koji vi ne razumete, odlika dobrog slušaoca je sposobnost da pokaže saosećanje čak i kada se ne slaže.

Možda će vas i ovo zanimati: tri najteže, a najisplativije životne veštine.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.