3 načina da poboljšate samopouzdanje kroz društvene mreže

Društvene mreže i samopouzdanje imaju komplikovanu vezu. Uzbudljivo je podeliti sjajne trenutke sa svetom, dok gledanje tuđih profila čini da posumnjamo u te sjajne trenutke. Čak i oni koji ,,pršte“ od samopouzdanja su se pokolebali nakon što su ,,skrolovali“ kroz savršeno oblikovane isečke tuđih života.

Međutim, brisanje svih naloga na društvenim mrežama i vraćanje u 2000. nije rešenje.

Kako naš privatni život nestaje, a javni se širi, osećamo pritisak da održavamo privid. Ukoliko naše samopouzdanje nije ukorenjeno u nečemu trajnom, može nas progutati opsesija time kako se naš život čini drugima. Ne postoji ništa loše u tome da želimo da podelimo najbole delove svog života, sve dok smo svesni da to ima i svoje posledice. Na taj način možemo smisliti kako da svrsishodno koristimo društvene mreže, tako da poboljšamo svoje samopouzdanje, a ne da ga ugrozimo.

Evo nekoliko saveta:

Spoznajte kako želite da ih koristite

Kako ste do sada koristili društvene mreže? Da li tamo delite posebne trenutke sa prijateljima i porodicom, promovišete svoj biznis ili delite svoju inspiraciju? Čak i sa najboljim namerama, uhvatimo sebe kako gledamo početnu stranu i bivamo umršeni u tuđe živote. I to ne bilo kakve živote, već u njihove najlepše predstave sebe.

Ovo nije nužno loša stvar, dok ne počnemo da baziramo svoje samopouzdanje na nečijem selfiju gde je beauty face opcija podešena na najveći stepen (da ne spominjemo sužavanje vilice i uvećavanje očiju). Cilj je da povećamo samopouzdanje, a to nećemo učiniti tako što ćemo se fiksirati na tuđu sliku na internetu.

Umesto toga bi trebalo da se fokusiramo na to šta želimo da prenesemo svojoj publici, bazirano na tome kako želimo da koristimo društvene mreže. Recimo da želite da promovišete svoj biznis. Ulogovaćete se sa ciljem, a šanse da ćete se dobro osećati u vremenu provedenom onlajn će se povećati. Tada je manja verovatnoća da ćete postati plen onoj ,,ružnoj strani“ nezdravih poređenja i samosabotaže.

insta

Zadržite neke stvari za sebe

Odredite koje segmente života želite da održite privatnima, a koje želite da izložite pratiocima. Ukoliko odlučite da objavite sliku svog biznisa u ekspanziji ili porodičnog odmora (ako želite da podelite opušteniju stranu sebe), birajte da izostavite intimne porodične trenutke, jer neke bi stvari trebalo da ostanu samo između vas.

Stvarajte vizuelni sadržaj

Društvene mreže su vizuelne, te su savršena prilika da stvarate inspirativni sadržaj koji može pospešiti osećaj dobrobiti i samopouzdanja. Znamo da taj kreativni proces može biti zahtevan, jer morate proći pored svog ,,unutrašnjeg kritičara“.  Ponekad vas inspiracija ne udari po glavi, nego je sami morate prizvati. Budite otvoreni ka tome da nađete inspiraciju svuda, uprkos teškom trenutku ili danu. Proces stvaranja slika koje će inspirisati vas i druge ima terapeutsko dejstvo.  Što više izlažete ono što se vama vizuelno dopada, to će više vaši nalozi biti odraz vaše najlepše verzije sebe – ako to nije dobro za samopouzdanje, onda ne znamo šta jeste!

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.