Istine i zablude o dijetama

Zdrava ishrana i zdrav način života su uvek u modi, a gotovo da ne postoji osoba koja ne želi da ima idealnu telesnu težinu. Mnogo je onih koji pribegavaju raznoraznim dijetama, a znamo da ih ima na stotine. Ako želite da svoju liniju konačno dovedete do savršenstva, onda je ovaj članak ono što vam je potrebno kao putokaz ka vašem cilju.

  • Prva i osnovna stvar, kada je o dijetama reč, jeste to da koju god dijetu da primenjujete, ne očekujte da ćete izgubiti 10 kilograma za mesec dana. Zaboravite na ono što vidite u časopisima. Fotošop je čudo!
  • Nemojte primenjivati dijete koje podrazumevaju veoma malo kalorija. Tako nećete ništa postići. Naprotiv. Pre svega, bićete konstantno gladni, a samim tim i bez dovoljne količine energije koja vam je potrebna tokom dana. Takođe, tako ćete dodatno usporiti svoj metabolizam i usporiti proces mršavljenja.
  • Dobro se upoznajte sa energetskom vrednošću namirnica i ne zaboravite da su i napici veliki izvor kalorija. Dakle, sokove, šejkove, alkohol i zaslađene napitke svedite na minimum.
  • Ne preterujte sa takozvanim „zdravim grickalicama” kao što su koštunjavo voće, semenke i sušeno voće, jer i one imaju veliku energetsku vrednost budući da su bogate masnoćama ili šećerima.
  • Zaboravite na preskakanje doručka. Tako ćete samo da pregladnete do ručka, pa će vam biti teško da to nadoknadite zdravim obrokom, a da pritom ostanete umereni kada je o količini hrane reč.
  • Samo voće ili voćni sok takođe nisu dobra ideja za doručak, jer će vam samo na kratko podići nivo šećera u krvi, pa će vaš organizam ubrzo tražiti novi izvor šećera.
  • Ne odričite se ugljenih hidrata u potpunosti. Oni imaju veoma važnu ulogu u ishrani i njihov minimalni unos mora biti 120 grama na dan. Naravno, posebno je važno koji izvori ugljenih hidrata se jedu, ali i kako se kombinuju u obroku. Svakako bi iz ishrane trebalo izbaciti beli hleb, beli pirinač i slatkiše, a ubaciti hleb od celog zrna žitarica, integralni pirinač, razne vrste pahuljica, mekinje itd.
  • Kad smo kod kombinovanja ugljenih hidrata sa drugim vrstama namirnica, nemojte ih kombinovati sa belančevinama. Nakon obroka sa ugljenim hidratima napravite pauzu od tri sata pre nego što pojedete proteine – meso, ribu, jaja, mahuranke ili nešto slično.
  • Ne izbacujte voće iz ishrane. Tako ćete svoj organizam uskratiti za glavni izvor vitamina, minerala, antioksidanata, antikancerogenih materija i dijetetskih vlakana.
  • Nikako ne pribegavajte dijetama koje podrazumevaju konzumiranje samo jedne namirnice u toku dana ili onim koje zahtevaju zamenu svih obroka napicima od voća i povrća. Rezultat ćete postići, ali biće kratkotrajan, a nedovoljnim unosom brojnih nutrijenata napravićete disbalans u organizmu, što se kasnije može odraziti na zdravlje čitavog organizma.
  • Uspostavite balans između fizičke aktivnosti, redukovanja ishrane i gubitka kilograma. Naravno, fizička aktivnost je neophodna, ne samo za gubljenje kilograma nego i za zdravlje čitavog organizma, ali nemojte da „nagrađujete” sebe kaloričnim obrocima posle svakog treninga.
  • Za gubitak viška kilograma važan je i kvalitetan san. Proces skidanja kilograma možete znatno otežati ukoliko malo spavate, a pritom ste konstantno pod stresom. Uostalom, jedna studija je pokazala da neispavan čovek pojede oko 500 kalorija više od onog koji ima redovan i kvalitetan san.
  • Broj kalorija ne sme biti jedini parametar prilikom izbora namirnica. Brojne dijetalne verzije inače kaloričnih namirnica uglavnom su prepune štetnih hemijskih jedinjenja koja bi trebalo izbegavati u širokom luku. Birajte originalne namirnice, ali u umerenim količinama. Neka one budu dodatak vašem obroku, umesto da budu glavni sastojak.
  • Ne opterećujte se vagom i konstantnim merenjem kilograma. Telesna težina može značajno varirati čak i u toku samo jednog dana. Ona može zavisiti od mnogo faktora, kao što su količina zadržavanja vode, rada creva i nadutosti.
  • Ne odričite se svih namirnica koje volite. Takav pristup ishrani nije održiv, jer ćete se uželeti „zabranjene” hrane. Umesto toga, svaki dan sebi priuštite „obrok za uživanje”, koji može da sadrži do 200 kalorija.
  • Poslednja i možda najvažnija stvar jeste da u svoj režim ishrane unosite postepene izmene, tako da hrana i dalje ostane vaš izvor uživanja, ali bez osećaja griže savesti. Ne zaboravite da je umerenost ključ svega, pa i načina ishrane.

Za još saveta u vezi sa idealnom figurom i zdravljem, kliknite ovde!

Lidija Stoisavljević

Podeli ovaj post:

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.