4 fizičke aktivnosti koje će poboljšati vaše mentalno zdravlje

Iako su još antički Grci prepoznali jasnu vezu između uma i tela, dugo je trebalo zapadnoj medicini da usvoji tu teoriju. Međutim, danas nauka nastavlja da pokazuje koliko je jaka povezanost između fizičkog i mentalnog zdravlja.

Bilo da ste neraspoloženi, a ne znate zašto, ili ste zabrinuti zbog svoje finansijske situacije, ,,pozitivno razmišljanje“ nije uvek rešenje. Ponekad je najbolji tretman da uradite nešto drugačije sa telom, a ne samo sa umom.

Evo kako možete iskoristiti svoje telo za lečenje uma:

  1. Šetajte kako biste ublažili depresiju

Više studija je pokazalo da fizička aktivnost može biti efektivan tretman za probleme sa mentalnim zdravljem – i to ne mora da bude intenzivan kardio da bi se benefiti osetili! Naime, 200 minuta šetnje nedeljno (što je manje od 30 dnevno) umanjuje depresiju i poboljšava kvalitet života.

Podrazumeva se da ne morate da budete depresivni kako biste osetili mentalnu korist od šetnje. Redovno ,,protezanje nogu“ poboljšava emotivno stanje  i kod ljudi koji ne pate od depresije.

  1. Smejte se kako biste ublažili fizički bol

Naučnici su došli do saznanja da postoji istina iza izjave: ,,Osmeh na lice i samo napred!“ Naime, ukoliko vas nešto boli, smeh vam može pomoći da manje osećate tegobu. Grimase, sa druge strane, taj bol pojačavaju.

Studije su pokazale da osmehivanje utiče na fizičko stanje. Osmeh smiruje puls za vreme stresnih aktivnosti, iako se ne osećate srećno. Tako da, sledeći put kada vas nešto boli, setite se svog ,,srećnog mesta“ ili neke zabavne dogodovštine i biće vam znatno lakše.

  1. Dišite duboko kako biste bili duže skoncentrisani

Nekoliko minuta dubokog disanja može poboljšati vašu koncentraciju. Brojanje tih udaha može biti posebno korisno ukoliko ste veliki ,,multitaskeri“. Ljudi koji rade više stvari u isto vreme prolaze loše kada su u pitanju aktivnosti koje zahtevaju stalnu koncentraciju. Nekoliko dubokih udaha može obezbediti momentalno poboljšanje fokusa, a samim tim i učinka.

  1. Dižite tegove kako biste se izborili protiv anksioznosti

Sve su češći slučajevi napada anksioznosti koji traju i do 30 dana. Simptomi uključuju nervozu, strah, nemoć i brigu, a ukoliko se ne interveniše, anksioznost može dovesti do lošeg sna, bolova, narušenog zdravlja i fizičkih ograničenja.

Dizanje tegova vam tu može pomoći. Najbolje u svemu tome je da ne morate da radite intenzivno dizanje preteških tegova da biste osetili koristi. Treninzi snage umerenog intenziteta su, štaviše, efektivniji!

Dakle, izgradnja mentalne snage se ne zasniva samo na tome da promenite način razmišljanja. Ponekad su dovoljne samo male izmene u vašoj fizičkoj aktivnosti da istrenirate i zalečite svoj um.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.