4 loše navike, zbog kojih vaša dijeta ne radi!

Ponekad, u prekomernoj želji da izgubimo višak kilograma, koji nas muči. često zaboravimo da oslušnemo svoj organizam, pa se dešava da, čak iako vodimo računa o ishrani i redovno treniramo, naši rezultati ne pokazuju drastičnu promenu. Koliko god to zvučalo čudno, obično su naše svakodnevne navike glavni krivci za naš neuspeh, kada je mršavljenje u pitanju.

Ove navike definitivno su krivci, zbog kojih su brojke na vagi nepromenjene, uprkos vašem svakodnevnom trudu.

Ne fokusirate se dovoljno na čistu ishranu

Iako vodite računa o zdravoj ishrani i kontroli porcija, ponekad se čini da se sa vašim telom ne dešava baš ništa. Krivac za to najčešće je neadekvatan izbor namirnica, koje unosimo u svoj organizam tokom dana. Veoma je važno da izaberete zdrave namirnice, bogate nutritijentima, kako biste što duže ostajali siti i kako ne biste imali potrebe za dodatnim obrocima, koji mogu biti prepreka na putu vašem mršavljenju.

Takođe, mnogi od nas imaju naviku da jedu ukusnu, ali visoko prerađenu hranu, koja se, pored toga što obiluje velikom količinom šećera i glutena, lako vari i ubrzo stvara intenzivan osećaj gladi, zbog koga posežemo za onim, nepotrebnim obrocima, što je još jedan uzrok našeg neuspeha, kada je mršavljenje u pitanju. Sa druge strane, kada se fokusirate na čistu ishranu, primetićete koliko benefita vam donosi ishrana bazirana na voću i povrću, koji vas duže drže sitim, pored toga, što vašem organizmu obezbeđuju potrebne vitamine.

Previše razmišljate o treningu

Kada se trudite da omršate, fokus vam je prvenstveno na balansiranoj ishrani, ali mnogo vremena posvećujete vežbanju, kako bi vaši rezultati bili što efikasniji. Međutim, kada previše vremena utrošite u planiranje treninga, neretko se dešava da nesvesno povećate svoje porcije, kako biste imali dovoljno energije da izdržite naporni trening, koji ste za sebe osmislili.

Povećanjem porcije trošićete taman onoliko kalorija, koliko ste i uneli, samim tim nećete dostići kalorijski deficit, pa nećete postići gotovo nikakve rezultate. Zato je najbolje da ostanete pri svojim smanjenim porcijama, a umesto da satima razmišljate o treningu, dovoljno je da jednostavno vežbate i potrošite unete kalorije.

Vodite sedelački način života

Sedelački način života, sveden na minimum aktivnosti, tokom radnog dana, dovodi do smanjenog lučenja enzima lipaze, koji aktivno utiče na smanjenje masti, što nas dovodi do toga, da se naslage lepe tokom dana i uprkos našem strogom režimu ishrane. Da biste uspešno prebrodile ovaj problem, potrebno je da na svakih sat vremena u toku radnog dana napravite barem minimalnu fizičku aktivnost, kako biste svoj organizam održali budnim i podstakli bolju funkciju metaboličkih procesa.

Previše stresa

Stres je jedan od sastavnih činilaca našeg dana, a nažalost jedan od najvećih krivaca, zbog kojih cifra na vagi neprekidno stagnira. Prekomerno lučenje kortizola, hormona stresa, izaziva povećanu potrebu za hranom, a istovremeno utiče i na neprekidno taloženje masti u abdomenalnom području, što je većini žena i najkritičnije područje, bar kada je želja za gubitkom kilograma i preoblikovanjem tela u pitanju.

Ove loše navike, pored toga što vas sputavaju da dostignete željeni cilj, kada su kilogrami u pitanju, stoje na putu kvalitetu vašeg života i vašoj sreći, zato je veoma važno da budete uporni u ostvarenju svojih malih ciljeva, tako što ćete uporno raditi na iskorenjavanju ovih “loših” navika, jer kada malim koracima idete ka cilju, zapravo ćete stići do zdravog života!

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.