Saveti za zdravu ishranu: Kako da napravite savršeno zdravu porciju?

Kako je zdrava ishrana postala imperativ vitkog izgleda i healthy životnog stila, kome se mnogi okreću u poslednje vreme, jasno nam je da već znate koje su to namirnice neophodne u našem dnevnom meniju kako bismo omršali koje kilo i održali vitku liniju. Međutim, šta kada i uprkos zdravim obrocima ne možete da omršate? Verovatno je problem u nedovoljnom poznavanju prave količine i kombinacije namirnica pri formiranju vaših zdravih obroka.

Da biste stekli još jednu zdravu naviku – kontrolu porcija, prvo morate navići vaš mozak na informaciju da vas i manja količina hrane može zasititi i da je sve preko toga zapravo višak.

@eatwell101

Kako bismo vam demonstrirali pomenutu kontrolu porcija, koja će vas efikasno dovesti do savršene linije, proći ćemo kroz neke zdrave obroke i sa vama podeliti adekvatnu količinu zdravih namirnica, koja će nam biti dovoljna da se osetimo sito.

#Doručak u čaši

Smutiji su sve češće naš doručak za poneti, ili pre posla, jer za nešto konkretno nemamo vremena. Kapacitet naših blendra može biti i do 650ml tečnog obroka, međutim, to je mnogo više od predviđene količine. Vaš smuti doručak trebalo bi da bude napravljen od 1 dl mleka, 150g smrznutog voća i pola banane, što je 250ml zdravog doručka.

@cafejohnsonia

#Pasta

Hm, znamo, niko od nas nije spreman da se u potpunosti odrekne testenina, ali bismo mogli da svoju porciju sa 300g paste svedemo na svega 70g što je sasvim dovoljno da nas zasiti.

#Meso

Zbog neophodnog unosa proteina, meso je sastavni deo naših zdravih obroka, ali umesto uobičajene procije od 200 do 300g mesa, trebalo bi da se zadovoljimo sa 100, najviše 150g i to ćurećeg, ili pilećeg mesa.

@eatwell101

#Pirinač

Morate se složiti da je pirinač jedan od najčešćih priloga vašim zdravim obrocima, a on je možda i jedan od vaših najvećih kalorijskih poroka. Naime porcija pirinča na vašem tanjiru ne bi smela da bude veća od vaše šake, a uz to veoma je važno da znata da je braon pirinač mnogo bolja opcija od belog jer ima mnogo više vlakana, što znači da je još zdravija varijanta, koja će dodatno obogatiti vaš zdrav obrok.

Sada kada znate optimalne mere, pokušajte da svoje dnevne procije malo redukujete i da smanjite količinu svojih zdravih obroka i iznenadiće vas, koliko će rezultati brzo doći. 🙂

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.