Torte su jedan od najvažnijih detalja, onda kada slavljem obeležavate važne trenutke. Da bi sve bilo baš onako kako ste zamislili, iza svakog detalja stoji posvećen tim ljudi, koji vaše snove pretvaraju u javu.
Baš takav poziv ima Ljubica Njegomir, vlasnica Njegomir torte, koje su, žargonski rečeno “šlag na torti” svakog velikog slavlja i važnog trenutka. Kako od malog brenda, postati prvak u ostvarenju ljudskih želja i snova, otkriva u razgovoru za naš portal.
Poštovana Ljubice, Njegomir torte su veoma prepoznatljive, kako u Beogradu, tako i širom Srbije. Kako ste došli na ideju da se bavite ovim “slatkim zanatom” i da li se sećate šta je bila inicijalna kapisla za pokretanje ovog biznisa?
Oduvek sam imala želju da se bavim sopstvenim poslom. Želela sam da bude nešto kreativno, ispunjeno kontaktima sa ljudima a da sa druge strane omogućava kretanje odnosno da nije potrebno da provodim dane u kancelariji. I onda, kako to obično biva kad je želja jaka samo se pojavila prilika da se bavim ovim divnim zanimanjem.

Kako je prošao prvi radni dan? Da li se sećate?
U učenju, prvi dan, mesec, godina. Nisam po zanimanju poslastičar pa je bilo dosta detalja koje sam od svojih majstorica morala da naučim, kako bismo imali ukusnije, lepše torte, odnosno, kako bih lakše pričala sa klijentima i organizovala procese u radionici.
Krenuli ste malim koracima i danas ste prava fabrika torti. Kako je izgledao vaš rast?
Mislim da je prethodni period bio obeležen idejama i pokušajima. Neki bi bili više neki manje uspešni. Često je iznenađujuće kako tržište reaguje, pa mora stalno da se prati i osluškuje. Verujem da kao rezultat toga dođe i zasluženi rast.
Šta vam je najbitnije, kada je o poslu reč?
Zadovoljni klijenti i zadovoljni zaposleni. Klijenti moraju da dobiju makar nijansu više nego što očekuju. Ukus mora da bude savršen i uvek isti, dekoracija da izmami izraz oduševljenja. Ovo je posao u kom ljudi rade sa i za ljude. Gotovo svaka prodaja je drugačija i moja misija je da budem spona između zaposlenih i klijenata, ponekad tražeći rešenja da uskladim želje i realne mogućnosti tako da svi budu zadovoljni.
Koliko je pandemija uticala na poslovanje i koja je najvažnija lekcija koju ste naučili tokom ove krize koja, u neku ruku, i dalje traje?!
Pandemija je potpuno zaustavila određene delove tržišta kao što su venčanja, smanjila tržište rođendanskih torti ali i pokazala da će ljudi uvek kupiti kvalitetnu hranu. Vremenski rokovi za isporuku su se izuzetno skratili na nivo 1-3 dana, isporuke su počele da se traže tokom cele nedelje, a ne prevashodno vikendom, kako je bilo pre pandemije. Glavna lekcija mi je bila da moramo da budemo izuzetno fleksiblni u organizaciji, ali i da svaka kriza moze da se premosti dobrim idejama i upornošću.
Torte su uvek bile važan segment svakog slavlja, ali se čini da su poslednjih godina najvažniji deo proslava, jer je, osim ukusa, jednako važan i izgled torti. Da li je teško od svake torte napraviti remek delo?
Najvažnije da se nauči da se razumeju klijenti i njihova potreba. Kažem potreba jer se dešava da klijenti i nisu do kraja oformilili želju a nekada je teško želju izraziti rečima. Zato se mora imati strpljenje i ljubaznost naročito u prvom konktaktu kako bismo razvili poverenje. Tada se može zajedno sa klijentom potpuno definisati konačni izgled torte. A onda imamo inžinjerske poduhvate, jer ima torti na čijim detaljima radi više dekoratera i to nekoliko dana pa je u startu i sa zaposlenima neophodno sesti, nacrtati skicu, uraditi mere i dogovor ko, šta i za kad radi.
Šta je ono što bi obavezno trebalo da probamo iz vaše radionice slatkiša?
Teško je izdvojiti jer sve što sad imam u ponudi je rezultat procesa unapređenja. Naši slatkiši prođu više testova kvaliteta pre nego što izađu na tržište, a i onda na određeni period razmatramo celu ponudu i menjamo, dodajemo i ukidamo proizvode. Možda je nabolje reć da za svačiji ukus imamo odgovarajući slatkiš.
Koji je najzanimljiviji zahtev koji ste dobili za izradu torte?
Za ove četiri godine susretala sam se sa različitim željama. Volim kada ljudi imaju neobične želje. Pokazalo se da mogu da budu jako kreativni i da dizajn torte nosi poruku bitnu za njih. Tako smo radili svadbenu tortu pola romantičnu a pola star wars, tortu sa porodičnim stablom, dečije torte, ali namenjene odraslima, kuće koje će im biti nov dom.
Koji savet biste dali mladim preduzetnicama?
Budite uporni i sposobni na prilagođavanje datim situacijama. Pored velike želje za uspehom i radom, mene je kao jarca u horoskopu, u dosta slučajeva održao inat. I svaki dan morate da napravite pomak makar najmanji, sa ciljem da su klijenti zadovoljniji.
Ružica Petronijević