Tamara Digital nam otkriva kako je svoje veštine i poznavanje društvenih mreža pretvorila u svoj posao iz snova!

Već neko vreme su digitalne platforme postale fokus, kada je uspon karijere u pitanju. Mnogo je online kurseva, poslovnih pozicija koje zahtevaju određeno poznavanje društvenih mreža, a čini se da interesovanje za ovakav tip posla raste iz dana u dan.

O tome smo razgovarali sa Tamarom Digital, jednom od retkih, veoma uspešnih mladih dama, čije ime nije bilo polazna tačka za uspeh u svetu digitalnog marketinga, već je sve postigla svojim znanjem i veštinama iz ove oblasti. Ona na svom instagramu deli sa nama svoja znanja i pokušava da nas nauči osnovama marketinga na društvenim mrežama. kroz kvalitetan sadržaj, a ne kroz self promociju, što je potpuno drugačiji pristup.

Upravo iz razloga svojevrsne “anonimnosti” ovaj intervju neće sadržati njene fotografije, jer ona društvene mreže koristi za razvoj svog posla, a ne samopromociju, što nas je navelo da poželimo da je malo bolje upoznamo i čujemo kako ona to doživljava društvene mreže i koliko vremena i truda je neophodno da one od hobija postanu posao.

U kom trenutku ste primetili potencijal društvenih mreža i odlučili da one postanu vaš posao?

Pratim dešavanja i razvijanje drusšvenih mreža jos od 2012 -te, nema koju influenserku nisam propratila od samog početka, pokupila sam sve trikove i fazone koji postoje! Prošle godine sam rešila da otvorim profil i eto napravim test, plan je bio da 2 meseca radim i možda u tom periodu krene zarada, zarada se desila nakon 5 dana!

Iz dana u dan imate sve više pratilaca, šta je najveća zasluga za poverenje, koje vam ljudi pružaju?


Mislim da je njih kupilo to što sam uvek tu za njih, što dajem besplatne savete, pomognem i besplatno ako sam raspoložena! U jednom momentu su počeli da pričaju o meni u grupama, na forumima i ljudi su počeli masovno da dolaze, u jednom danu je došlo 70 profila koji se bave make up- om i to od najboljih u našoj zemlji, do početnika i svi su trazili isto – pomoć oko razvijanja!

Iskreno moj cilj je bio da pomažem melim firmama oko razvijanja, ali je to preraslo u to da objavim knjigu koja je odlična i ona se rasproda za nekoliko dana!

Kako je mnogo mladih koji danas žele da započnu svoj biznis, možete li im otkriti šta je za vas bilo najteže na samom početku?

Mislim da je najteži pocetak, ako mnogo maštaš o nekom poslu koji može da ti donese lagoda zivot, mnogo novca, ako želiš da daš otkaz i posvetiš se nečemu što treba da zameni taj posao, onda se javlja strah! Strah da li ćeš sve odraditi kako treba, jer ako zakoračiš u svet Instagrama i za mesec dana nemaš par hiljada ljudi- ti propadaš! Svakog dana se javlja nova osoba koja želi to što ti želiš i ako dopustiš da te strah blokira ili tupkaš u mestu, ti si već prošlost!

Kako uspevate da organizujete poslovne i privatne obaveze, s obzirom na to da ste sami svoj gazda? 

Trenutno nemam privatan život, to je cena koju moram da platim ako želim da se bavim ovim poslom! Najteže je raditi sa ljudima, pogotovo sa ljudima koji ne žele da kreiraju sadržaj, da rade, da napreduju a uplate mentorstvo kod mene!

Nadam se da ću kroz par meseci preći na viši nivo i da će ovo sve biti mnogo lakše, ali za sada je tako!

Posle Newslettera, Workbook planera i online kursa, šta je vaš sledeći korak?

Newsletter će biti dostupan jos u aprilu i više neće biti te edukacije kod mene!

Online kurs, ebook i workbook su proizvodi koji će biti stalni i to je nešto što će biti u prodaji i generalno ljudi obožavaju kada je sve na jednom mestu!

Pored toga sam osmislila brend koji se zove Goosh (ovo nikada do sada nisam pominjala haha), to je brend koji kreće uskoro, tako nešto nije do sada viđeno kod nas, u sklopu toga izlazi moj biznis planer, to je to što smem za sada da otkrivam!

Šta je vaša najveća inspiracija pri kreiranju sadržaja za društvene mreže?

Trenutno je to ono što pratioci žele, naravno ja moram da kreiram ono što moja ciljna grupa želi, ali tu nema mnogo kreativnosti! Mene pokreće kreativnost i ono što će doći za par meseci! 

Svako od nas želi da poveća popularnost svog Ig profila, kako ste vi odabrali sadržaj koji ćete plasirati, odnosno, kako ste unapred znali koja su očekivanja vaših pratilaca i šta je ono čime ćete ih definitivno zadržati?

Potrebno je odrediti ciljnu grupu, to su ljudi koji su slični tebi i koje zanima sve što tebe zanima! Onda se kreira sadržaj za tu grupu, koji su njeni problemi, a koja rešenja možeš da im ponudiš! Generalno slušam pratioce i znam šta žele!

Rešite nam misteruju: Da li ljude danas najviše privlači priča, fotografija, ili video i kako sve to objediniti u jedinstven i kvalitetan sadržaj?

Najvise ih privlaci komunikacija. Bitno je da te upoznaju kao osobu, da znaju ko stoji iza svega, kakve stavove ima i onda počinje taj osecaj da ste prijatelji preko društvenih mreza, to je građenje zajednice! Ta zajednica voli sve što okačite, lajkuje sve i podržava sve što vi radite! 

S obzirom na to da radite posao bez radnog vremena, imate li vreme za sebe i neku opuštajuću rutinu?

Često mi se dešava da nemam vremena da namažem kremu od posla, samo operem lice i to je to hahah. Najviše se opuštam kada pogasim sve i provedem dan sa meni bitnim osobama, to je meni “vreme za sebe”!

Da li koristite instagram kao vrstu zabave ili je on za vas sada samo posao?

Trenutno malo više kao posao, zabavljam se ali moram da pazim šta kačim, da to bude u skladu sa temom, itd!

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.