Suočite se sa svojim strahovima

Setite se poslednjeg puta kada ste osetili bojazan. Kako vam je bilo? Bili ste nervozni, napeti, želeli ste da se vratite kući i uvijete u ćebe? Sada zamislite kako bi bilo kada bi obrisali sva ta osećanja i naučili kako da se suočite sa strahovima.

Naravno, znamo da mislite da je o tome svemu lako pisati, a da je teže sve to primeniti na sopstveni život i verujte nam, i mi smo bili na toj strani. Ipak, znamo i da u trenucima kada nam nije prijatno prelazimo na stranu komfora i da nekako ,,proklizamo” kroz neprijatne situacije, a znamo i da bismo se tada, da smo stisli petlju, još više razvili kao osoba.

Zato hajde na naučimo kako da se suočimo sa strahovima i spoznamo šta nam se sve to može dogoditi kada iskoračimo iz zone komfora. Zajedno smo u ovome, tako da – počinjemo!

  1. Pretvorite negativne misli u pozitivne

Dakle, čim osetite da se približava onaj nalet misli gde apsolutno padate u trans od nervoze, napravite mentalnu branu i potrudite se da sve to pretvorite u nešto pozitivno. Negativne misli privlače stres, a pozitivne misli uspeh! Sa ovom tezom se slažu mnogi stručnjaci za lični razvoj. Umesto da mislite ,,Ja ovo definitivno ne mogu“, probajte sa ,,Imam sve pod kontrolom“. Zato što je to istina!

  1. Neka vam drugi koji su uspeli posluže kao uzor

Koji god da je vaš strah, mali ili veliki, pronađite ohrabrenje u pričama drugih ljudi. Pogledajte našu rubriku jedni od nas. U njoj su svi ljudi koji su obični koliko i vi i mi, pa su ipak uspeli zahvaljujući svojoj upornosti i hrabrosti. Pročitajte kojim mantrama su se služili uspešni ljudi poput Opre ili Volta Diznija (pisaćemo i o njima uskoro). Realno, ako su oni mogli da stisnu zube i da se pokrenu, a nebo se nije urušilo oko njih, isto može biti slučaj i sa vama, zar ne? Uvek imajte na umu onu fantastičnu rečenicu, koju mi u MCT često izgovaramo: ,,Kada mogu oni, mogu i ja!”

  1. Budite sistematični

Sjajan način da umirite svoje strahove je da se sistematično uhvatite sa njima u koštac. Korak po korak. Ključ je da počnete od nečega od čega će vam biti malo neprijatnije nego inače. Laganim izazivanjem sebe i pomeranjem granica, vremenom ćete se potpuno osloboditi straha.

Primer: Ako se plašite lifta, uđite u njega sa nekim u koga imate poverenja i vozite se do prvog sprata. Svaki sledeći put idite na sprat više i kada osetite da ste spremni, idite do najvišeg sprata – sami. Kada to uspete, bićete ponosni na sebe! Isti recept primenjujte na sve ostale strahove. Vremenom, oni će bit vasa prošlost.

  1. Shvatite da je u redu da se plašite

Samo zato što se plašite ne znači da treba da prestanete da se trudite. Jednom kad shvatite da anksioznost nije blokada, već deo iskustva, prestaće da bude problem.

Odlučite jednostavno da gurate napred uprkos svom strahu i osetićete se kao da vam je ogromna stena (ne kamen!) uklonjena sa puta ka uspehu!

  1. Udahnite duboko i skočite

Nikada nećete prenebregnuti svoj strah time što ćete ga kukavički posmatrati sa strane. Umesto toga, prikupite hrabrost i ,,jurnite” pravo u akciju. Što više praktikujete ovakvo delovanje, biće manje strašno. Napravite jedan mali korak, a onda još jedan. Delovanje gradi odvažnost. Recite sebi: ,,Ovaj strah će proći. Tvoj svet se širi sa tvojom hrabrošću i voljom da se razvijaš.”

Dakle, duboko udahnite, verujte sebi da imate sve pod kontrolom i pogledajte šta će se desiti! Bez izuzetka, desiće se – čudo!

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.