Šta treba da znate kada pišete motivaciono pismo

Motivaciono pismo je suptilna umetnost. Ako se napiše dobro, dragoceno je sredstvo koje može preneti ono što malo koji ,,ogoljeni” rezime može, a to je ličnost. Pobedite konkurenciju tako što ćete odbaciti tipične, šablonske načine pisanja, u korist pristupa koji će vas i vaše veštine izdvojiti od ostalih.

Sažetost

U svetu biznisa pažnja ima kratak vek, tako da bi trebalo da napišete kratko, ali slatko pismo. Cilj  je da pružite više detalja nego što ih imate u CV-u. Naglasite kako ćete doprineti kompaniji. Šta oni imaju od toga? Na koji način se ističete? Mnogi menadžeri imaju gomile i gomile kandidata čije biografije treba da pregledaju. Fokusirajte se na jasan, koncizan jezik koji ne sadrži klišee i uobičajne fraze.

Priča

Najsigurniji način da padnete u zaborav je copy – paste. Ako se prijavljujete za više poslova, napravite više motivacionih pisama. Svaki odgovor bi trebalo da bude pažljivo satkan, po merama kompanije, kako biste promovisali sebe na efektivan način. Istražite malo firmu i njenu istoriju. Saznajte šta ih izdvaja od konkurencije i kako vi svemu tome možete doprineti.

Statistika

Matematika je objektivna. Ne možete se raspravljati sa brojevima. Statistika pruža opipljiv dokaz izvrsnog rada. Ako ste briljirali u nekoj kapmanji ili doprineli rastu u svom polju, neka vaša priča o tome bude propraćena i statistikom. Navođenje brojeva je brz i jednostavan način da efektivno saopštite kojim veštinama raspolažete.

Imena

Sada nije vreme za skromnost. Ako vas je preporučio bivši poslodavac ili zajednički kontakt, spomenite tu vezu što ranije možete. Mnoge industrije pokreću kontakti – zato bi trebalo da ih stičete što više. Izbegavajte i da se obraćate anonimnoj osobi. Odradite svoj domaći. Pozovite kompaniju i pitajte za ime predstavnika ljudskih resursa ili menadžera za zapošljavanje. Obraćanje pravoj osobi pokazuje da posedujete inicijativu.

Ličnost

Sačuvajte suvoparne podatke za CV. Motivacionom pismu treba malo ličnog. Prenesite svoj entuzijazam i ,,prodajte” se. Ako znate lično osobu kojoj se obraćate i ako je zagarantovan ton sa dozom druželjubivosti – oslonite se na to. Vaš jezik bi svakako trebalo da ostane profesionalan bez upotrebe ustajalih fraza. Izbacite prideve na koje ste naišli kada ste gledali online primere, a ubacite neke koji vama znače. Autentičnost je najbolji način da se istaknete!

Podeli ovaj post:

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.