Šta jesti tokom trudnoće?

Ove nedelje u rubrici Petit Coco Blog izdvojili smo deset namirnica koje bi svaka trudnica trebalo da konzumira što više tokom trudnoće, a i kasnije, kada postane mama.

Birati šta ćete jesti tokom trudnoće može biti pravi izazov. Vaši ukusi i porivi se menjaju, možda imate probleme sa mučninom, vaše varenje je osetljivije, a povrh svega, želite da se postarate da hranite svoje telo i svoju bebu što bolje možete.

Jako je važno jesti namirnice koje su blagotvorne za bubrege, jetru, ravnotežu tela, kao i za energiju.

Predstavljamo vam 10 najboljih namirnica za trudnice:

Batat (slatki krompir) jača slezinu i stomak, detoksikuje telo, bogat je vitaminom A i pojačava lučenje mleka.

Orasi su odlični za zdravlje bubrega, daju zdrave masti i protein, mogu olakšati bol u donjem delu leđa i sprečiti zatvor. Držite ih u frižideru da se ne pokvare.

Piletina daje telu potrebnu energiju, ublažava umor i slabost posle porođaja, kao i bolove u nogama i donjem delu leđa.

Jagnjetina, zahvaljujući svojim hranjivim sastojcima, ojačava vaše telo i daje mu snagu. Odlična je za pospešivanje lučenja mleka. Ipak, ne preporučuje se tokom letnjih meseci, jer može biti previše teška za stomak.

Godži bobice su prepune antioksidanata zahvaljujući kojima se jača energija tela i poboljšava rad bubrega.

Šargarepa je odlična za krvnu sliku, hidrataciju, bolje varenje, vid i najbolji je izvor vitamina A. Uvek jedite šargarepe sa dobrim mastima kao što je maslinovo ili kokosovo ulje, kako biste pomogle telu da upije vitamin A.

Losos jača slezinu, daje energiju telu, obezbeđuje dozu omega-3 kiselina i proteina. Nemojte samo jesti svežeg (termički neobrađenog) lososa za vreme trudnoće.

Beli luk je bogat antibakterijskim svojstvima. Ujedno se bori protiv bakterija i virusa, detoksikuje meso i morske plodove.

Spanać je odličan za poboljšanje krvne slike, jača sve organe i bogat je vitaminima A, C, E i K. Osim toga, jako ga je lako dodati u sve salate i glavna jela.

Jaja su odlična za uspostavljanje ravnoteže u telu i za poboljšanje krvne slike. Istovremeno su sjajan izvor gvožđa i proteina.

Na ovoj našoj top deset listi primetićete da je većina namirnica bogata proteinom. To je zato što je protein najvažniji hranljivi sastojak koji MORATE uključiti u svoju ishranu tokom trudnoće.

Protein je druga supstanca koja je najprisutnija u našem telu, odmah posle vode. Svako tkivo naše bebe zavisi od proteina: kosti, mišići, koža, krv, kosa, nokti i organi. Hormoni vaše bebe, njen rast i metabolizam traže protein, tečnosti i sposobnost da proizvode antitela kako bi se borili protiv infekcija. Tu su naravno i sam period trudnoće, porođaj, postporođajni oporavak i dojenje koji, svakako, zahtevaju protein.

Neće biti boljeg trenutka da vodite računa o tome šta jedete nego tokom trudnoće. Vaša hrana ne samo da godi vama, već stvara novo, dragoceno biće u vama. Zar to nije čudesno? Prijatno, mama!

Ovde pročitajte još tekstova iz kategorije PETIT COCO BLOG i saznajte brojne informacije o trudnoći i majčinstvu.

U Petit Coco carstvu, mame i tate mogu pronaći sve što im je potrebno za njihove najmlađe i najdraže. Najpoznatiji svetski brendovi dostupni su vam na dve adrese u Beogradu – Krunska 83 i Nikole Spasića 4!

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.