SOS: Ovo su jasni signali emotivne i mentalne iscrpljenosti

Ponekad se budite sa osećajem panike, kao da vas sve guši? Osećate se kao na pokretnoj traci i niste sigurni da li je prvi problem posao koji ne volite, emotivni odnosi koji izmiču kontroli, jer za njih nemate vremena, ili samo vaše loše navike, koje se iz dana u dan gomilaju. Čekate da sve prođe samo od sebe, ali ne prolazi, jer da biste rešili ovakvu vrstu problema, morate se pokrenuti.

Bezvoljnost i nedostatak akcije vrlo često dovode do emotivne i mentalne iscrpljenosti. Ali kako da shvatite da ste potpuno ispraznili baterije i da morate pronaći način da se ponovo pokrenete?

Postoje jasni znaci emotivne i psihičke demotivacije, pred kojima ne bi trebalo žmureti:

Potpuno ste iscrpljeni – sve vreme

Početak ovog problema možete primetiti već  kada se svakoga jutra probudite iscrpljeni i bezvoljni, a sama ideja ustajanja i odlaska na posao, čini vas još bezvoljnijim. Ovo nije samo prvi znak fizičke, već i mentalne iscrpljenosti. Postali ste toliko bezvoljni, da se čak ne trudite ni oko stvari, koje su vas nekada činile duboko ispunjenima.

Brzo se iznervirate

Čini se da vam sve ide na živce. Iritira vas doslovno sve, od tona nečijeg glasa, do dobronamernog komentara, vaša tolerancija postala je ravna nuli. Do kraja dana postajete sve osetljiviji i ogorčeniji i najviše volite dane kada ne morate nikoga da sretnete.

Osećate se anksiozno

Budite se sa osećajem straha i nelagode, koji tokom dana samo rastu i pretvaraju se u tenziju, koja narušava vaš, već dovoljno narušeni mir. Kad god osetite uznemirenost, pokušajte da otkrijete odakle ona dolazi, kako da se umirite ili da utišate svoj um. Anksioznosti nas ponekad dovedu do najboljeg načina spoznaje sebe – upoznavanjem i prevladavanjem svojih slabosti i strahova.

Ovo su najbolji načini da se rešite stresa!

Osećate bol

Vaše telo reaguje na preterani stres, pa je sasvim normalno što osećata glavobolje ili mučnine. Ovo su alarmi koji vas upozoravaju da je krajnje vreme da promenite stil života i oslobodite se stresa. Važno je da slušate svoje telo i pomognete sebi da se oslobodite suvišne tenzije. U suprotnom ovi simptomi bola, mogu prerasti u neka ozbiljnija oboljenja.

Problemi sa nesanicom

Apsolutno ste iscrpljeni, ali kada padne noć san vam ne dolazi na oči. Noći vam prolaze u besciljnom razmišljanju, a jutra započinjete sve umorniji.

8 načina da ublažite stres kada prolazite kroz velike promene

Nemate motivaciju

Prestali ste da vodite računa o svemu. O poslu, izgledu, pa čak i o vašim bliskim ljudima. Umorni ste od svega i ne možete da pronađete motivaciju da se oduprete takvom raspoloženju i nešto konačno promenite.

Da biste prevazišli ovaj iscrpljujući period, potrudite se da se okružite voljenim ljudima. Pronađite nešto za šta želite da se borite. Trudite se da prevaziđete sebe kako biste se sutradan, nakon dužeg vremena probudili sa osmehom. Nemojte žmureti pred ovim signalima emotivne i psihičke iscrpljenosti, već ukoliko ih primetite kod sebe, krenite temeljno da se borite protiv anksioznosti i nađite svoju motivaciju.

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.