Pobedite pesimizam u 5 koraka

Mi vodimo životnu bitku sa svojim analitičkim ličnostima. Jedan rak i jedna devica, vrtlog misli i emocija, sve dovodimo u pitanje, analiziramo do detalja svet oko sebe, bilo da smo u gradu sa prijateljima ili okupirane poslom. Te naše crte dosta toga dobrog su donele, ali često se desi da ne razmišljamo baš najpozitivnije.

Sada kada smo to priznale, ide i da kažemo da ne živimo život pun cinizma; ipak verujemo u svoju mentalnu snagu. Uz malu promenu ugla gledanja na stvari i postavljanje jasnih ciljeva i namera, verujemo da svako od nas može da gleda na život malo pozitivnije.

S obzirom na to da je i nama samima izazov da ostanemo na ,,svetloj strani“, nudimo nekoliko saveta za dodavanje malo pozitive u život.

Neka to bude vaš izbor

Prvi korak zahteva da promenite način razmišljanja o optimizmu i pesimizmu generalno. Smeštanje sebe u kategoriju A ili B može vas ograničiti setom osobina i sprečiti vas da spoznate na šta ste sve spremni. Pre nego što kažete sebi ,,Ja sam negativna osoba – jednostavno, to sam ja“, recite bolje ,,Ja imam moć da odaberem kako ću pristupiti životu“. Jako je važno da gledate na optimizam kao na izbor, a ne kao na nešto što vam je urođeno ili nije. Ovo je možda malo preveliki zalogaj, ali je ujedno i najvažniji korak ka puštanju pozitivnih misli u vaš život. Možda ne možemo da kontrolišemo šta će nam sve život prirediti, ali možemo kontrolisati kako reagujemo na sve to.

Uhvatite sebe

devojka

Negativno razmišljanje može postati tako duboko ukorenjeno u našu svakodnevicu da čak ni ne shvatimo da je prisutno. Imajte u vidu da i naizgled bezazleni komentari poput ,,Naravno da se ovo meni dešava“ mogu oslikati vaš pogled na svet. Menjati ove komentare za pozitivnije počinje prepoznavanjem i zaustavljanjem negativnosti čim nastupi. Najbolje bi bilo da u tim trenucima nečim sebi odvratite pažnju.

Preformulišite svoje razmišljanje

Iskreno upozorenje: suštinsko menjanje načina razmišljanja može potrajati godinama. Međutim, sve što vam treba je jedna, ne tako idealna situacija, da pokrene tu lavinu. Recimo da je voz promenio satnicu i da kasni. Ne razmišljajte o tome da nešto propuštate zbog toga, već iskoristite to vreme da pozovete roditelje ili dobrog prijatelja. Na kraju krajeva, pustite muziku! Nama vesela pesma uvek pomogne da preoblikujemo negativnu situaciju u nešto pozitivniju.

Vežbajte

Kažu da je 21 dan potreban da nam nešto pređe u naviku. U ovom slučaju, nova navika nije odlazak u teretanu ili čitanje knjige pred spavanje, već načelno menjanje toka vaših misli kako bi u njega ušlo malo optimizma. Ovo uključuje i misli koje govorite naglas i tok svesti koji zadržavate za sebe. Niko od vas ovde, da se razumemo, ne traži da na svet gledate kroz ružičaste naočare. Težite ka tome da budete ,,realni optimista“ ili jednostavno osoba koja bira da se fokusira na pozitivno.

Širite svoje bogatstvo

Deliti optimizam sa drugima može vam pomoći da vežbate i usvojite ovaj novi način razmišljanja. Ovo može biti jednostavno poput ponavljanja stvari na kojima ste zahvalni ili da se trudite da nekome uputite lepu reč svakoga dana. Postavljanje merljivih ciljeva dok se trudite da budete pozitivniji učiniće čitav taj proces mnogo lakšim. Hrabrite, podržavajte i saosećajte sa drugima, jer će vam se kad-tad to dobro i vratiti.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.