Ovih pet namirnica zaista poboljšava raspoloženje!

Verovali ili ne, većina serotonina, hormona dobrog raspoloženja, proizvodi se u našim stomacima. Kako je zdrav stomak veoma povezan sa mentalnim zdravljem, pravilna ishrana je krucijalna za dobro raspoloženje!

Ukoliko se osećate neraspoloženo ili želite da stvorite blokadu negativnim osećanjima – određene namirnice vam u tome mogu pomoći. Bez odugovlačenja, predstavljamo ih:

Čokolada

Ovo vam verovatno i nije velika novost, ali dobro je znati da postoji i malo nauke iza teorije da nas čokolada usrećuje: jesti crnu čokoladu (kocku, tačnije) svakog dana tokom dve nedelje može umanjiti nivo hormona stresa kod napetih pojedinaca. Stručnjaci veruju da je to zahvaljujući antioksidantima u čokoladi. Naravno, budite umereni, kako se ne biste stresirali oko viška kilograma koji u suprotnom može uslediti.

Ugljeni hidrati

Uprkos upornim mitovima koji tvrde suprotno, ugljeni hidrati vam mogu poboljšati raspoloženje. Ishrana koju prate cela zrna, voće i mahunarke dovodi do većeg lučenja serotonina – hormona dobrog osećaja. Ne uskraćujte ove hranljive sastojke sebi u potpunosti.

Voće i povrće

Još jedan razlog da jedete sveže namirnice! Prema nedavnom istraživanju više od 3500 pojedinaca, ispostavilo se da su oni koji su jeli više svežeg voća i povrća bili mnogo bolje raspoloženi i ređe su prijavljivali da se osećaju depresivno. Hranjivi sastojci koji se nalaze u pasulju, citursima i zelenišima poput spanaća utiču na neurotransmitere koji sa svoje strane regulišu raspoloženje.

Riba

Konzumiranje morskih riba i plodova pružiće vam ključni sastojak za bolje raspoloženje: omega-3. To je ujedno i sastojak koji naše telo ne proizvodi samo. Omega-3 menja hemikalije u mozgu povezane sa raspoloženjem – naročito dopamin i serotonin.

Kokos

Kada ste pod stresom, miris kokosa može da umiri vaš refleks za naglim i ishitrenim reakcijama i uspori otkucaje srca. Naučnici sa Univerziteta u Kolumbiji smatraju da udisanjem prijatnog mirisa pojačavamo stanje budnosti i koncentracije, a istovremeno ublažavamo reakciju na stres.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.