Ovako kafa zaista utiče na vaš organizam!

Šta vi prvo uradite kada ustanete iz kreveta? Prvo kafa, pa onda sve ostalo? Da li vaš odmor počinje sa: “Ma, sipaj kafu”? Naš definitivno da. Da li ste znali da ova vrsta zavisnosti čini da živimo duže, a pre svega zdravije? Kafa je omiljeni napitak preko 2,25 milijardi ljudi širom sveta. Spadate li i vi u ovu ozbiljnu cifru? Postoje brojni razlozi zašto je kafa korisna i zdrava, a ovo su samo neki od njih:

– Mnoga istraživanja pokazala su da ljubitelji kafe žive duže od ljudi koji je ne konzumiraju. Tačnije, uz visoku potrošnju kafe imaju smanjen rizik od brojih bolesti poput onih povezanih sa cirkulacijom i varenjem.

– Kako se vi pripremate za važan test i ispit? Uz vaš marljiv rad, imate cilj i motiv, vođeni ste onim da ništa ne ostavljate za poslednji trenutak. Kako biste se fokusirali i koncentrisali na učenje konzumirate kafu. Kafa je prijatno piće uz koje vam svako jutro započne bolje, samim tim bićete orniji za učenje. Kofein je blagi  stimulans koji može na mnogo načina povećati kapacitet za učenje i bilo kakvu igru memorije.

– Kafa može poslužiti i u svrhu lepote, nege čitavog tela, kože i kose. Dopustite da kafa bude deo vaše lepote i režima za negu kože. Možete recimo napraviti masku za kosu sa kafom, kojom sprečavate lomljenje kose, a poboljšavate njen sjaj. Probajte i uverićete se!

– Prema brojnim istraživanjima kafa je ta koja je povezana sa smanjenjem rizika od dijabetesa tipa dva, depresije, čak i multipleskleroze. Smanjuje rizik od raka i smrti.

– Možda deluje neintenzivno, s obzirom na njenu stimulativnu prirodu, kafa je ta koja može smiriti upaljenu i crvenu kožu zahvaljujući njenim antioksidantima koji ga štite od prevremenog starenja.                                                          

Umirite vaše oči. Kofein iz kafe pomaže u ublažavanju otoka oko očiju, što ograničava protok krvi u tom području i trenutno smanjuje nadutost. Ukoliko stavite kafu na kožu, ona postaje svežija i otklanja ispucale kapilare.

– Kofein pomešan sa ugljenim hidratima povećava koncentraciju mišićnog glikogena brže nakon vežbanja. Takođe, povećava izdržljivost tokom vežbanja.

– Razne studije pokazale su i to da kofein utiče na gubljenje telesne težine. Istraživanje iz Nemačke pokazalo je da su učesnici studije o gubitku težine pili između 2 i 4 šoljice kafe.

Ovo su samo neke od prednosti kafe, iako mi smatramo da ni u čemu ne bi trebalo preterivati, pa tako ni u ispijanju kafe. Da li ste znali da je Onore De Balzak popio 50 000 šoljica kafe dok je pisao „Ljudsku komediju“? Mi ne preporučujemo više od 3 kafe na dan, isto tako savetujemo da kafu ne pijete na prazan želudac.

Još korisnih tekstova koji će vam pomoći da unapredite vaše zdravlje, pronađite ovde!

Imamo još zanimljivih tekstova u vezi sa kafom. Ukoliko volite ovaj napitak, kliknite ovde!

Milica Stanojević

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *