Osnovna pravila ishrane za dug i zdrav život

Iako je internet pun različitih informacija vezanih za ishranu, mislimo da je jako važno da znamo ono najosnovnije. Zašto? Zato što je dokazana činjenica da su našem telu potrebni određeni nutrienti kako bi ono normalno funkcionisalo. Bez njih, vrlo je verovatno da će nam se pre ili kasnije zdravlje pogoršati.

Bez generalne slike o tome koje su to neophodne hranljive materije, nećemo znati ni kako da ih dobijemo. Uprkos tome što smo svi različiti, postoji bazična formula koju bi svi trebalo da znaju!

  1. Jedite doručak, uključujući dobre proteine i masti

food-breakfast-egg-milk

Ako želite dobro zdravlje i sprečeno ubrzano starenje, nivo šećera u krvi mora biti iznivelisan. Ovo je ključno, jer zdrav nivo šećera u krvi povlači regulisanje hormona i imuniteta.

Uključiti dobre proteine i masti u doručak je veoma bitno, jer to usporava oslobađanje glukoze; jesti žitarice koje sadrže šećer je isto kao i da nemate doručak, jer u oba slučaja dolazi do naglog pada šećera i takozvanih ,,poriva“, kao i konstantne potrebe da ,,nadoknadite“ unos hrane tokom dana.

Jaja, orašasti plodovi, semenke i avokado su odlične namirnice za doručak!

  1. Jedite voće

strawberries-in-bowl-summer-fruit-breakfast

Voće sadrži antioksidante, biljne hemikalije i dragocena vlakna. Jedini ,,neprijatelj“ tu je voćni sok, koji sadrži koncentrovanu fruktozu. Dinje, jagode, kajsije… ne bojte ih se, već navalite, jer su pune svojevrsnih benefita!

  1. Jedite povrće

food-salad-healthy-vegetables

Kada pričamo o hranljivim sastojcima, njihova najveća koncentracija je u povrću. Povrće je puno antioksidanata i štiti nas od štetnih zrakova sunca, zagađenog vazduha, a i vremena, zato što nas brani i od stvari koje ubrzavaju starenje, poput alkohola ili brze hrane.

Ukratko, povrće usporava proces starenja i drastično umanjuje rizik od hroničnih bolesti.

  1. Unosite pravu dozu proteina

food-blueberries-milk-bowl

Kada govorimo o proteinu, ne želite ga premalo, a ni previše – već dovoljno.

U namirnice bogate proteinima spadaju meso, riba, jaja, mlečni proizvodi, kao i mahunarke i orašasti plodovi. Jedite ih u umerenim količinama i vodite računa da budu dobrog kvaliteta.

  1. Jedite dobre masti svakodnevno

food-nature-autumn-nuts

Našem telu su potrebne dobre masti, uglavnom mononezasićene, iz namirnica poput maslinovog ulja, avokadoa i orašastih plodova. Naravno tu su i omega-3 i omega-6 masti. One nam naročito koriste, jer jačaju imunitet, zdravlje stomaka i mozga.

  1. Mislite o tome šta pijete

cup-mug-water-tea

Svi znamo da su zaslađena pića loša. ,,Dobre” tečnosti su voda, biljni čajevi, zeleni čaj i umerene količine vina. Crni čaj je dobar, zato što opušta, ali nemojte ga piti previše, jer sadrži kofein. Isto važi i za kafu.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.