Oslušnite svoj organizam: Da li je doručak najvažniji obrok u toku dana?

Kada god ste prikupljali savete o zdravoj ishrani i zdravom i efikasnom mršavljenju bez yo-yo efekta, jedna od prvih stvari koju ste čuli je da je doručak najvažniji obrok tokom dana i da je on u mnogome odgovoran za efikasno gubljenje viška kilograma, ali da li je zaista tako?

Naše telo bilo je bez hrane tokom cele noći, iako su se metabolički procesi u organizmu obavljali i ujutru, našem organizmu potrebna je zdrava hrana, iz koje će iskoristiti maksimum zdravih nutritijenata i pretvoriti ih u energiju, koja nam je neophodna za početak dana. Međutim, neretko nemamo vremena čak ni da nešto gricnemo “s nogu”, a kamoli da spremamo doručak i da se na tenane posvetimo svom prvom i najvažnijem obroku.

Kakve posledice na naš organizam može imati povremeno preskakanje doručka?

Bez obzira na to, kako vam neke namirnice ujutru ne prijaju ili jednostavno nisu dobar odabir za vas, ili zaista nemate dovoljno vremena da pripremite obrok, bitno je da uvek pojedete bar nešto, jer je zaista važno da ne preskačete doručak, tvrde nutricionisti.

Kada je doručak u pitanju, najveću razliku u kvalitetu pravi to šta i koliko jedete i u koje vreme.

Naše telo ima drugačije potrebe i drugačije reaguje na određene namirnice, zato je važno da ga oslušnemo i priuštimo mu ono što mu najviše prija.

Koliko ste i kada večerali, koliko ćete aktivni biti tog dana, kada su se javili prvi simptomi gladi, sve su to uzroci, koji će odrediti kada ćete i koliko doručkovati. Ovi faktori mogu se razloikovati iz dana u dan, ali ako malo oslušnete svoj organizam vrlo lako ćete pronaći obrazac idealnog doručka, koji vam prija.

U zavisnosti od toga koliko vam je doručak važan obrok, zavisi i količina hrane koju ćete jesti, tokom prvog obroka. Jedino što je zaista bitno je da oslušnemo svoje telo i poštujemo njegove potrebe, umesto što dozvoljavamo da naš stil života kroji i naše zdrave, odnosno nezdrave navike.

Vaš doručak je doslovno pokazatelj vaše dnevne snage, količine energije i motivacije, da tog dana nešto postignete. Nutricionisti tvrde da nam treba čak i nekoliko godina, kako bismo potpuno upoznali potrebe svog organizma, kada je doručak u pitanju i kako bismo izgradili rutinu koja pozitivno utiče i na naše psihičko i na fizičko zdravlje.

Zato, kada konačno rešite da promenite svoju rutinu i sledite zdrave navike, zaboravite na savete koje ste prikupili od drugih, jer je vaš organizam drugačiji od njihovog. Umesto toga pratite svoje potrebe iz dana u dan i izgradite svoju rutinu doručka, u kojoj je jedini savet, koji morate da poštujete, onaj o važnosti prvog obroka i zato ga nemojte preskakati!

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.