31 znak da vam nedostaje vitamina

Pokušaćemo da ne pridikujemo mnogo, ali: Da bi vaše telo funkcionisalo morate biti sigurni da konzumirate dovoljno osnovnih hranljivih sastojaka pri vašoj svakodnevnoj ishrani.  

Da li ste 100% uvereni da svakoga dana unosite u svoj oranizam ono što je dobro? Postoje vrlo jasni znaci koji vam ukazuju na nedostatak određenog vitamina. Muti vam se pred očima? Možda bi trebalo da jedete više šargarepe – a ne da uzimate naočare za vid.

Znaci da vam je potreban vitamin A:

  • Suve oči
  • Slabovidost noću
  • Suva koža
  • Dijareja

Grickajte šargarepu, jedite slatke krompiriće ili tunjevinu. Vitamin A je odličan za poboljšanje imunog sistema i vida.

Znaci da vam je potreban vitamin C:

UCAUG8CL6R

  • Depresija
  • Gingivitis (bolest desni)
  • Krvarenje iz nosa
  • Krvarenje desni
  • Visok krvni pritisak
  • Skloni ste modricama
  • Otežano zarastanje povreda

Pomorandža na dan i sve ovo što smo izlistali gore se vama neće dešavati. Ovaj vitamin drži podalje od vašeg organizma i prehladu i astmu i bolesti srca.

Znaci da vam treba više vitamina D:

  • Slabe kosti
  • Sklonost ka infekcijama (gripu)

Nema jasnih simptoma uzrokovanih nedostatkom ovog vitamina. Ipak, što duže smo bez njega, to će zdravlje naših kostiju biti gore. Dakle, sunčajte se (umereno!) i jedite bademe i ribu.

Znaci da vam treba više kalcijuma:

P2QSUXKCN5

  • Umor
  • Često grčenja mišića
  • Nemate apetit
  • Razvoj osteoporoze (tokom dužeg vremenskog perioda)

Kalcijum pomaže vašem srcu i jača vaše kosti i zube. Dakle, pijte mleko ili jogurt. Jedite sir, bademe i losos.

Znaci da vam treba više proteina:

FA1FA383C1

  • Opadanje kose
  • Tanka kosa
  • Bol u mišičima
  • Ne možete izdefinisati mišiće dok vežbate (ako pokušavate da se ,,nagruvate“)
  • Često ste bolesni
  • Gubitak mišića

Postarajte se da unosite između 50 i 100 grama proteina dnevno ako želite da izgradite mišićnu masu. Ali ne preterujte, kvalitet i kvantitet izvora proteina mogu uticati na sklonost ka kardiovaskularnim bolestima.

Znaci da vam je potrebno više vlakana

IG3CNZ7B8L

  • Zatvor
  • Neprestana glad

Zdrav unos vlakana – od 20 do 35 grama dnevno (žitarice, grašak, pasulj, brokoli…) može vam pomoći u borbi protiv iziritiranih creva i  visokog holesterola. U suštini, vlakna su najbolji prijatelj vašeg stomaka.

Znaci da vam je potrebno više gvožđa:

AV3IUF5EDB

  • Bleda koža
  • Uvek vam je hladno
  • Vrtoglavica
  • Glavobolja
  • Otežano disanje

Ah, gvožđe. Ovaj mineral dozvoljava našim ćelijama da zadrže kiseonik i da naša krv cirkuliše kako treba. Ako ne dostignete preporučenih 18 miligrama na dan, izlažete sebe riziku od anemije. Sve što je potrebno je da imate zalihe spanaća, ribe i orašastih plodova i  preživećete!

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.