Šest namirnica koje jačaju i izbeljuju zube

Kafa i vino ne pomažu mnogo našim zubima, a previše šećera može prouzrokovati karijes. Dok je prilično očigledno koje namirnice su loše za vaše bisere, šta je sa onima koje su zapravo dobre za njih?

Sve dileme rešavamo odmah i predstavljamo vam šta je to što bi trebalo da ,,grickate“ kako bi vaš osmeh bio zdrav i blistav!

Sir

Iznesite Kamember, ljudi. Osim što je ukusan, sir – kao i većina mlečnih proizvoda – sadrži protein i kalcijum, koji pomažu da se štiti i jača zubna gleđ (prvi, spoljašnji sloj na zubima).

Jogurt

Slično kao i sir, jogurt ima visok sadržaj kalcijuima i proteina. Sadrži i dosta probiotika (dobrih bakterija) koji održavaju vaše desni zdravima. Samo se držite varijanti sa manje šećera, poput grčkog jogurta.

Jabuke

Određeno voće, poput jabuka, puno je vlakana i vode. Pojedite jednu posle obroka kako biste nežno ,,protrljali“ i isprali sve zaostale parčiće hrane iz vaših usta.

Šargarepe

Ispostavilo se da nisu samo dobre za oči. Zbog svoje vlaknaste teksture, grickanjem sveže šargarepe povećava se lučenje pljuvačke u ustima, što nadalje smanjuje rizik od nastanka karijesa.

Celer

Osećate li šablon ovde? Sveže, hrskavo povrće je generalno dobro za vaše telo – i vaše zube. I dok te male niti unutar celera mogu biti malo dosadne za žvakanje, one su poprilično efikasne za uklanjanje ostataka hrane.

,,Zeleniši“

Sa druge strane, zeleno povrće poput spanaća i kelja sadrži obilje kalcijuma i folne kiseline, koja gradi zubnu gleđ. Dodajte nam tu salatu sa spanaćem, molim!

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.