Namirnice koje bi trebalo da izbegavate

Svi znamo da bi trebalo da izbegavamo brzu hranu, ali neke namirnice nam mogu ozbiljno narušiti zdravlje. To ne znači da ćete se smrtno razboleti ako nekoliko puta pojedete nešto što nije baš zdravo. To samo znači da jednostavno postoje neke namirnice koje bi trebalo da izbegavate što više možete, ako imate izbora (a izbor uvek imamo!). 

Najveću opasnost predstavljaju aditivi u visoko prerađenoj hrani, jer zapravo ni ne znamo koje su posledice ako ih duže vreme jedemo. S tim na umu, potrudite se da se držite podalje od ovih namirnica koje brinu mnoge nutricioniste:

 Margarin:

Dugo se smatralo da je to zdravija opcija, s obzirom na to da je napravljen od biljnog ulja i da ima manje holesterola i zasićenih masti nego puter. Međutim, sadrži dosta soli i trans masti koje nisu baš dobra vest za naše srce. Pored toga, one utiču i na povećanje holesterola u krvi. Maslinovo ili kokosovo ulje bi mogla biti bolja alternativa.

 Gazirani sokovi: 

Svi znamo da su oni JAKO loši po naše zdravlje. Ako ste zaboravili zašto tačno, evo odgovora. Prosečna  limenka sadrži oko deset kašičica šećera. Da li možete da zamislite da za nekoliko minuta pojedete toliko šećera? Nadamo se da ne možete! Kada popijete tu količinu, telo reaguje tako što stvara višak insulina, koji inače pomaže telu da apsorbuje šećer iz krvotoka kako bi ga koristio kao energiju. Vremenom, ipak, često konzumiranje gaziranih sokova može povećati rizik od dijabetesa. Ako vas, nekim čudom, količina šećera ne plaši, drugi sastojci bi mogli: količina karamel bojenja koju popijete iz jedne limenke je jako loša po zdravlje, a po nekim nedavnim istraživanjima povećava rizik za dobijanje kancera. Zato su voda, limunada i ceđeni sokovu uvek idealno rešenje (ne prevrćite očima!).

 Sokovi bež šećera: 

Iako nema šećera u ovim sokovima, ima veštačkih zaslađivača, a oni nisu baš mnogo bolji. Nisu svi veštački zaslađivači loši, ali mnogi imaju jači ukus nego dobri stari šećer. Vremenom, ovi ekstra slatki zaslađivači mogu oslabiti vaše čulo ukusa kada su upitanju prirodno slatke namirnice kao što je voće. Da, Koka Kola Zero bi, u teoriji, mogla učiniti da vam ukus savršeno slatke jabuke bude loš. Pored toga, ovakva vrsta sokova je jako loša za zube!

 Slatkiši ,,bez šećera’’:  E7A1WR39Y7

Slatkiši koji su na reklamama predstavljeni kao ,,bez šećera” uglavnom takođe imaju veštačke zaslađivače. Oni mogu otežati varenje i uzrokovati ozbiljne bolove u stomaku!

 Kokice za mikrotalasnu: 

Znamo da je ovo loša vest za sve nas koji nemamo aparat za kokice kod kuće (a ko ga ima?). Ipak, više nije zdravo jesti iz kesice. Pakovanja u kojima se nalaze kokice sadrže hemikalije za koje su pojedina istraživanja pokazala da utiču na plodnost i funkcionisanje bubrega. Pored toga, neki proizvođači kokica dodaju trans masti u svoje proizvode i jedva primetno izlistaju ,,veštačke ukuse” na svojim etiketama. Tako da ne možemo tačno znati šta je sve unutra.

 Bilo koja hrana sa više od dva sastojka koja ne možete identifikovati: 

Kao što je “butilirani hidroksianizol”  (BHA) ili “butilirani hidroksitoluen” (BHT). Ovi sastojci  su antioksidanti koji se koriste za čuvanje čipseva i žitarica. Povećane doze BHA se mogu ozbiljno poigrati sa vašim jajnicima, a BHT mogu negativno uticati na motoriku. U vašem najboljem interesu bi bilo da ograničite unos ovih hemikalija koliko god možete!

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *