Nakon ova tri koraka prestaće vaša želja za brzom hranom!

Kada smo pod stresom, neispavani – ili oba, šanse su velike da posegnemo za šećerom i ugljenim hidratima. Zapravo, nedavno objavljena studija pokazala je da oni koji noću spavaju samo četiri sata imaju pojačanu aktivnost u centrima zadovoljstva u mozgu kada su blizu pice, krofni i slatkiša!

Isto važi i za stres: područja na mozgu koja su pod uticajem stresa zapravo menjaju sposobnost samokontrole pojednica, naročito kada se radi o hrani. Kako da onda odolimo iskušenju da se najedemo nezdrave, prerađene hrane kada smo iscrpljeni ili iznervirani?

Osmislili smo plan u tri koraka:

Neka vas protein razbudi

Pre nego što posegnete za jutarnjim pecivom, isprobajte smuti na bazi proteina ili jaja sa povrćem. Isplanirajte unapred noć pred ukoliko vam za to bude potrebno dodatno vremena.

Držite se zdravih masti

Da li vam se dešava da zaspite za stolom u toku popodneva? Postarajte se da vaš ručak i užina sadrže balans zdravih ugljenih hidrata (povrće i voće) i proteina ili zdravih masti (čisto meso, orašasti plodovi, semenke). Protein pomaže da se stabilizuje nivo šećera u krvi i da se smanji poriv za nezdravom hranom.

Presecite začarani krug

Nebrojene noći bez sna, uz neprekidan stres mogu dovesti do nezdravih navika u ishrani, a i do gojaznosti. Bitno je da završite s poslom barem sat vremena pre spavanja i da sačuvate neprospavane noći za vikend, kada znate da možete sve to da nadoknadite.

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.