Mitovi o mršavljenju u koje morate prestati da verujete

Nije bitno koliko malo ili mnogo znate o ishrani i dijetama, sve su šanse da ste pristalica nekog od često citiranih verovanja o gubitku kilograma.

Na primer: potrebno je da češće jedemo; što više vežbanja to bolje; ne unosite uljene hidrate nakon određenog vremena… i tako do u nedogled.

Evo nekih od najuobičajenijih verovanja o mršavljenju i ishrani – i šta je zapravo istina.

Morate jesti češće da biste održali aktivan metabolizam

Istina je da će nam se metabolizam usporiti ukoliko dugo ne jedemo, s obzirom da telo usporava proces čuvanja energije, ali to se dešava nakon jako dugog perioda, a ne posle samo nekoliko sati. Ovo znači da će problemi nastati ukoliko ne jedete ceo dan (što vam nikako ne savetujemo). Nažalost, poruka o redovnom unosu hrane protumačena je tako da na svakih sat-dva stavimo nešto u usta. Tu mogu nastati problemi u kontroli apetita, a i u kontroli kilaže. Idealno bi bilo da prođe između 3 i 4 sata između obroka.

Odlazak u teretanu ,,poništava“ unos brze hrane

fitness

Sve su šanse da ste bar jednom iskoristili ovaj izgovor: bili ste u teretani tog dana kako biste bez griže savesti pojeli jedan sočni burger. Problem sa ovim pristupom je u tome da mnogi od nas treningom nadoknađuju vreme koje su proveli sedeći. Ukoliko jedemo više samo zato što smo tog dana trenirali, nikada nećemo postići taj manjak unosa kalorija koji podržava gubitak na težini.

Morate jesti manje kako biste smršali

U početku ćete, naravno, morati da unosite manje kalorija, ali kako mišići postaju efikasniji u sagorevanju energije, biće trenutaka kada ćete morati da jedete više kako biste nastavili da gubite na težini – iako je ovo protivno svemu što ste do sada čuli. Naime, gubitak masnoće uz vežbanje pomaže mišićima da bolje sagorevaju kalorije – što vodi ka tome da vam treba više kalorija.

Morate vežbati najmanje sat vremena dnevno da biste gubili na težini

Ne postoji propisano trajanje treninga koji jedna osoba mora odraditi ne bi li smršala. Zapravo, za mnoge ljude smanjenje treninga snage i fokusiranje na kretanje, uz odgovarajuću ishranu može biti idealan način za gubitak težine. Za one koji više sede, ključna stvar je da se krećemo više na dnevnoj bazi kako bismo nadoknadili sve sate sedenja. Poenta je da od osobe zavisi kakav i koliko dug trening je potreban kako bi se postigli željeni rezultati.

Morate jesti manje ugljenih hidrata posle 14h

Naravno, smanjenje unosa ugljenih hidrata pomaže pri mršavljenju, ali za mnoge ovo znači da će ih samo jesti u manjim količinama, a ne da će ih potpuno izbaciti iz ishrane. Zapravo, preveliko smanjenje unosa ugljenih hidrata može usporiti metabolizam na duže staze i još više otežati proces gubitka kilograma. Ne postoji određena satnica posle koje se oni unose manje, već uvek zavisi od pojedinca – koliko kalorija sagoreva i u koje vreme je aktivan i/ili vežba.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.