Kako se ne treba suočavati s kritikama

Prihvatiti kritiku je teško, i u ljudskoj je prirodi da se osetimo povređenima ili ljutima nakon što su nam upućene oštre zamerke – bile one konstruktivne ili ne. S obzirom na neminovnost svega toga, važno je naučiti kako da prihvatimo kritike i komentare i kako da adekvatno reagujemo, a da ne dozvolimo da nam emocije stanu na put (recimo, da opsujemo šefa iz sveg srca).

Otkrivamo vam zato šta NE raditi kada se suočavate s kritikama. Ovaj zadatak oslanja se pre svega na emotivnu inteligenciju – sposobnost da razumemo i spoznamo emocije i tu informaciju iskoristimo pri donošenju odluka. Ključ je u tome da budemo proaktivni, ne reaktivni. Kada vam neko uputi kritiku – evo šta bi trebalo da izbegavate:

Nemojte umanjivati problem. Setite se, postoji razlog zašto ste kritikovani, bilo da je se vama čini kao velika stvar ili ne. Ako su vaši postupci zasmetali nekoj osobi, velika je verovatnoća da će zasmetati i nekom drugom. Smatrajte to novom lekcijom koju ste naučili i nastavite dalje.

Ne smišljajte izgovore. Umesto što ćete gubiti vreme pravdanjem sebe, zapitajte se zašto dobijate kritike i šta možete uraditi kako biste izbegli ponavljanje slične situacije u budućnosti.

Ne izbegavajte problem. Nikada se nećete poboljšati ako odbijete da spoznate slabost. Suočite se sa problemom direktno –  obigravanje oko njega i guranje pod tepih će vas pre vrteti u krug i još dublje zakopavati nego što će vas voditi ka uspehu.

Ne stavljajte se iznad krivice. Ako je uvek neko drugi kriv, niko ne pobeđuje, tako da  – budite veći čovek. Lakše je prihvatiti kritiku ako je iskoristimo kao pomoć da budemo bolji u budućnosti. Vi ćete imati koristi od toga na duže staze.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.