Kako da prestanemo da radimo protiv sebe?!

Ponekad su naši dani potpuno u znaku sledećih, ne baš tako prijatnih misli: Ja to ne mogu! Ne vole me i ne prihvataju! Neka sve jednostavno počne sutra… Ove i slične misli početak su samosabotaže, što znači da već u trenutku kada ih pomislimo počinjemo da radimo protiv sebe.

Nebrojeno puta svi smo odlagali stvari za poslednji trenutak, barem jednom u životu primetili smo da smo nabacili višak kilograma, ali smo nastavili da jedemo bez griže savesti, i ko zna koliko smo se puta povukli pred nekim, samo zato što smo verovali da smo nedovoljno dobri. Znači, hteli mi to da priznamo, ili ne, svi smo barem jednom u životu radili protiv sebe.

Ako barem na trenutak zastanete i razmislite iskreno, shvatićete da ste u nekim za vas presudnim momentima u životu sebi bili najveći neprijatelj, ali više ne želite to. Želite da prestanete da sabotirate sopstveni život i budete sebi podrška na putu samoostvarenja!

Kako biste konačno prestali da radite protiv seze zaista je neophodno da zastanete i osmotrite nered koji se usled konstantnog odlaganja nakupio u vašem životu. Tek kada objektivno shvatite koliko ste štete sebi naneli moći ćete da odredite koji od mnoštva vaših problema je najveći i treba mu posvetiti najviše pažnje. I zapamtite, kako biste konačno sredili život, morate ići korak po korak.

Prvi korak

Odredite svoje ciljeve. Fokusirajte se na njih na dnevnoj bazi i svakog dana nastavite tamo gde ste juče stali. Radite na ostvarenju svojih zamisli korak po korak, dajte sve od sebe da ne odustajete i za svega nekoliko nedelja osećaćete da ste se napokon pomerili sa “mrtve tačke”, da ste malo sredili svoj život i da lakše dišete.

Drugi korak

Kada primetite da vam se loše misli javljaju sve više zastanite i zapišite ih i pokušajte da svaku od njih pretvorite u pozitivnu, kako biste se dodatno motivisali.

Treći korak

Organizacija je osnov svakog dobro obavljenog posla. Ako do sada niste imali tu naviku, kupite sebi planer i počnite da planirate svaki dan. Pravite dnevne planove, nedeljne i mesečne ciljeve i pronađite praktičan način da svoje dnevne aktivnosti uskladite u cilju ostvarenja zadatih ciljeva. Ako se budete pridržavali svog planera, na kraju meseca ostvarićete svoje ciljeve i osećaćete se motivisano, tako da više nećete odlagati svoje obaveze za poslednji trenutak i nećete stavljati svoj život po strani.

Četvrti korak

Uvedite sebi neku naviku, za koju ste oduvek smatrali da je dobra, ali je niste praktikovali. Ponavljajte je iz dana u dan sve dok ona ne postane sastavni deo vaše rutine. Usvajanje dobrih navika je motivišuće i snažno deluje na kreiranje pozitivne slike o sebi!

Peti korak

Počnite da radite na svom samopouzdanju i samopoštovanju. Ovo je dugoročan proces i zahteva mnogo upornosti i truda, ali kada jednom otkrijete dobre strane svoje ličnosti zaista ćete uživati u tome da sebi iz dana u dan ponovite: U ovome si zaista dobra! To će vam pomoći da transformišete negativne misli u pozitivne, a na taj način ćete otkloniti glavni uzrok samosabotaže.

Šesti korak

Prevaziđite strah od neuspeha, jer je on osnovni kamen spoticanja na vašem putu. Svaki put kada želite da pokušate, a vaš unutrašnji glas vam kaže: Nećeš uspeti! Zapitajte sebe: A šta ako ipak uspem?

Život je samo jedan i ne dozvolite da jednoga dana vi budete glavni krivac što ga niste u potpunosti iskusili. Dajte sebi prostora da pokušate. Ne postoji nemoguće, ako dovoljno verujete i želite! Sklopite oči i izgovorite u sebi: Uspeću! Neka ovo bude vaša mantra iz dana u dan i shvatićete da je svet zaista vaš!

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.