Kako da budemo više svesni u 2017.

Prilično sigurno možemo da kažemo da su mnogi veoma uzbuđeni što se 2016. godina završila. Sva sreća pa smo preživeli još jedan put oko sunca i možemo da se radujemo onome što Nova godina ima da ponudi. Koliko god da smo sigurni da bismo svi želeli da neke stvari ostavimo u godini za nama, ako želimo da nastavimo dalje, moramo da zauzmemo ispravan stav, što možemo uraditi donošenjem odluke da ćemo biti više svesni u 2017.

To neće zahtevati mnogo truda. Ne treba da uzimate kurseve ili da meditirate svakog dana. Sve što je potrebno je da budete spremni da se na trenutak zaustavite.

Učiniti napor da se svesno fokusirate na ono što se dešava u trenutku je sjajna odluka za Novu godinu. Evo naših pet favorita:

  1. Napravite pauzu

Samo izdvajanje nekoliko trenutaka u toku dana da napravite pauzu i razmislite kako se osećate je dobar način da budete više svesni u Novoj godini. Bilo da zastanete na trenutak da uzmete malo vazduha ili da ponovite reč ili mantru sebi, postoji mnogo malih stvari koje možete učiniti kako biste postali svesniji svojih čula.

Svaki od tih trenutaka pomaže da gajimo prirodnu sposobnost da budemo svesni. To postaje nešto čemu se lako možete vratiti. Ovo se može desiti prirodno, samo tako što ćemo početi da obraćamo pažnju.

  1. Otvorite svoj um

Definitivno može biti teško da donesete odluku da manje sudite drugima, ali to može biti nešto što će redukovati stres u 2017. Pristup novim iskustvima sa radoznalošću umesto sa cinizmom može pomoći da želite da više uživate u trenutku nego da se distancirate od onoga što vam se dešava.

Često naš stres ili drugi vid patnje ne dolazi od samog iskustva već od naše odbojnosti prema tom iskustvu. Odbijamo osećaje anksioznosti, tuge, hladnoće, osećaj kada je gužva u saobraćaju ili kada nas nešto boli i potpuno je razumljivo da osećamo negativnost ka tim iskustvima. Međutim, taj otpor nas čini više fokusiranima na sam događaj i time smo više pod tenzijom.

Ako pristupite relaksirano situaciji, čak i onoj nepoželjnoj, naći ćete mir kada odlučite da naprosto prihvatite to iskustvo.

  1. Pričajte o svojim iskustvima

prica

Diskutovanje o tome kako se osećate može svakako pomoći da budete više pažljivi prema tome kako se osećate u pojedinim situacijama. Naše misli kontrolišu našu sreću i često dozvolimo sebi da nas predviđanje budućih događaja uplaši. Razgovarajte o različitim ishodima ili strahovima o tome šta vas stresira sa bliskim prijateljima.  Razmatranjem svih „šta ako“ scenarija, prebacićete fokus na ono što možete da kontrolišete – sadašnjost!

  1. Prihvatajte promene

Iskreno, mi obožavamo promene! Ne volimo da sedimo na jednom mestu, i prihvatamo svaku avanturu koja naiđe. Na promene treba gledati kao na priliku da sazrimo kao osobe, ali znamo da nije svako pun entuzijazma kao mi za neočekivan obrt u svom životu. Naučiti da prihvatate promene je sjajan način da budete svesniji u 2017. Umesto da se stresirate oko rokova i odluka, gledajte na to kao mogućnost za progres. To što smo svesniji omogućiće nam da budemo svedoci promena u našim životima i ulaska u novu realnost, a upravo tu leži pravo uzbuđenje.

  1. Fokusirajte se na ishranu

Koliko god da ste zauzeti, uvek ćete imati vremena da jedete. Oslobodite svoje vreme za obrok od svih ometanja i fokusirajte se na svoju hranu. Primetite miris, boje, teksturu i ukus svog obroka i žvaćite svaki zalogaj polako, i time dozvolite da vas ukusi hrane ispune pre nego što pređete na sledeći zalogaj. Tako što ćete biti svesni šta stavljate u svoje telo dolazite do efektivnog načina da dovedete u sklad to kako se vaše telo oseća u datom momentu.

Koliko god da smo srećni što ostavljamo sve stresove u 2016. verovatno će i 2017. doneti svoj set anksioznosti sa sobom. Ukoliko učinimo napor da budemo više svesni, u Novoj godini ćemo se manje fokusirati na stres koji osećamo, a više na progres u našim životima i društvu.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.