Kako smo nedavno nakratko zaustavljeni usled pandemije korona virusa, čini se da smo svi imali vremena i prostora da uočimo, da je možda sve ono što nas je snašlo neka vrsta opomene od strane prirode. Pojačano zagađenje vazduha, prirode i voda govorilo je u prilog tome da smo svojom neodgovornošću i ekološkom neosvešćenošću naveli našu planetu da se očisti sama.
Kada je život bio dosta usporen, faktički pred zastojem, naša planeta konačno je počela da diše, nivo zagađenja se smanjio, a Zemlja se koliko toliko oporavila. U trenutku zastoja, mnogi od nas počeli su da postavljaju pitanja: Šta dalje? I to, ne samo pojedinci nego i velike kompanije, koje su odlučile da naprave revolucionarne promene, kako bi svoje zaposlene, klijente, ali sam način funkionisanja kompanije učinili ekološki osvešćenijim.

Promene su počele da se dešavaju na svetskom nivou, a vodeće beauty i modne kompanije počele su da razmišljaju o promeni ambalaže, ali i celog načina funkcionisanja. Jedna od prvih kompanija, koja je krenula ovim putem svakako je L’Oreal sa svojim dugoročnim planom rada, koji će svet, ali i beauty industriju učiniti jednom potpuno drugačijkom, eco friendly oazom.
Na prvoj virtuelnoj konferenciji za medije L’Oréal Grupa predstavila je nove odvažne ciljeve i aktivnosti na polju održivog razvoja do 2030. godine, objedinjene u program “L’Oréal for the future”. Svetski lider u kozmetičkoj industriji objavio je ovom prilikom da ubrzava svoju transformaciju ka održivom poslovnom modelu u čijoj su osnovi posvećenost društvu i zaštiti životne sredine.

“L’Oréalov koncept održivog razvoja ulazi u novu eru. Izazovi sa kojima se suočava naša planeta su bez presedana i zbog toga je neophodno da ubrzamo naše napore kako bismo očuvali sigurno okruženje za čovečanstvo. Svesni toga da su najveći izazovi tek pred nama, prilagođavamo poslovanje i ostajemo posvećeni ključnim ciljevima – doprinosu čitavom društvu i poštovanju granica naše planete.“- izjavio je Žan Pol Agon (Jean Paul AGON), predsednik Uprave i izvršni direktor L’Oréala.
Novi program zasniva se na tri ideje: transformaciji kompanije u skladu sa konceptom „planetarnih granica“, osnaživanju poslovnog ekosistema kroz uključivanje potrošača, klijenata i dobavljača u proces održivog razvoja i doprinosu rešavanju ključnih društvenih i ekoloških izazova sa kojima se suočava svet danas.
Transformacija poslovanja u skladu sa konceptom “planetarnih granica”
L’Oreal je najavio dalju transformaciju celokupnog poslovanja u svrhu poštovanja koncepta „planetarnih granica“ , odnosno ograničenja koja će, ako se pređu, ugroziti kapacitet planete Zemlje, život i dalji razvoj čovečanstva. Naučnici se jednoglasno slažu da poštovanje ovih granica mora da bude prioritet u narednim decenijama zbog čega je L’Oréal Grupa definisala nove, merljive ciljeve za 2030. koji su usmereni na borbu protiv klimatskih promena i rešavanje tri glavna pitanja zaštite životne sredine: očuvanje biodiverziteta, održivo upravljanje vodama i cirkularnu upotrebu resursa.

Tako će, na primer, do 2025. svi L’Oréalovi proizvodni pogoni dostići CO2 neutralnost poboljšanjem energetske efikasnosti i korišćenjem 100% obnovljive energije. Do 2030. kompanija će nastaviti sa smanjivanjem emisije štetnih gasova sa ciljem da dostigne smanjenje za 50 posto u odnosu na 2016. godinu. Uz to, sva ambalaža L’Oréalovih proizvoda biće napravljena od recikliranih materijala ili materijala iz bioloških izvora.
Uključivanje potrošača, klijenata i dobavljača u proces održivog razvoja
Kompanija je saopštila da će aktivno uključiti potrošače, ali i svoje klijente i dobavljače u proces održivog razvoja. Kako bi podstakao milijardu i po potrošača na delovanje u skladu s održivim razvojem, L’Oréal je razvio mehanizam za označavanje proizvoda i informisanje o njihovom uticaju na životnu sredinu i društvo (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism). Metodu koja podrazumeva obeležavanje proizvoda skalom od A do E, su kreirali i odobrili nezavisni naučni stručnjaci, a prvi L’Oréalov brend koji će je implementirati je Garnier.

Doprinosu rešavanju ključnih društvenih i ekoloških izazova sa kojima se susreće današnji svet
L’Oréal je krajem maja ove godine već najavio osnivanje dobrotvornog fonda koji će doprineti rešavanju globalnih posledica prouzrokovanih pandemijom virusa COVID-19. Vrednost fonda iznosi 150 miliona evra, od čega je 50 miliona namenjeno za pomoć visoko ranjivim grupama žena a 100 miliona evra će biti investirano u istraživanje uticaja klimatskih promena, finansiranje projekata obnove oštećenih prirodnih vodenih i šumskih ekosistema i projekata u vezi sa cirkularnom ekonomijom.
„Tokom protekle decenije dubinski smo transformisali našu kompaniju, postavljajući održivost u fokus našeg poslovanja. Sa novim obavezama, ulazimo i u novu fazu transformacije koja prevazilazi naš direktni uticaj na životnu sredinu, pomažući potrošačima da donesu održive odluke, kao i ostvarujući pozitivan društveni i ekološki doprinos. Kao lider u industriji, smatramo da je naša uloga da doprinesemo izgradnji inkluzivnog i održivog društva“, rekla je Aleksandra Palt (Alexandra PALT), glavna direktorka za korporativnu odgovornost L’Oréala.

O održivom razvoju kompanije L’Oréal: ne počinjemo ispočetka
L’Oréal je odavno postao svestan potrebe da odgovori na ekološke izazove. Kao proizvodna kompanija, L’Oréal je odlučio kako je smanjivanje uticaja svojih postrojenja i distributivnih centara, prvi i neophodan korak za početak procesa transformacije. Prva faza je skoro završena.
- Od 2005. godine, Grupa je smanjila emisiju CO2 u svojim postrojenjima i distributivnim centrima za 78% u apsolutnom iznosu, premašivši svoj početni cilj od 60% do 2020. godine, dok se volumen proizvodnje povećao za 37% u istom razdoblju.
- Na kraju 2019. L’Oréal je imao 35 lokacija koje su CO2 neutralne (što znači da koriste 100% obnovljive izvore energije), uključujući 14 fabrika.

U 2013. godini L’Oréal je odlučio da se pozabavi jezgrom svoje aktivnosti: razvojem kozmetičkih proizvoda u sklopu globalnog programa održivog razvoja Sharing Beauty With All, objavivši merljive ciljeve održivog razvoja do 2020. Postavio je inovativni alat poznat kao SPOT (Sustainable Product Optimization Tool), napravljen za procenu i poboljšanje ekoloških i društvenih performansi proizvoda svih brendova. Održivi razvoj je sada u potpunosti integriran u proces stvaranja novih proizvoda Grupe.
- 85% proizvoda stvorenih ili obnovljenih u 2019. godini imalo je poboljšan ekološki i društveni profil.
- Do kraja 2019. L´Oréal je pomogao 90.635 osoba iz ugroženih zajednica u pronalasku posla kroz programe socijalnog uključivanja.
- L’Oréal je jedina kompanija na svetu koja je već četvrtu godinu zaredom postigla ocenu „A“ u sve tri CDP kategorije – zaštita klime, upravljanje vodama, očuvanje šuma.