Budimo realni: kada smo u društvu, svi se plašimo neke vrste dosade – da će nama biti dosadno ili, još gore, da ćemo mi, kao sagovornik, delovati monotono drugima.
Shodno našem radoznalom duhu, opet smo malo istraživale i pronašle smo šta ljudi širom internet sveta misle da su najveće greške u komunikaciji, kao i kako da podignemo svoju interakciju sa drugim ljudima na malo viši nivo.
Evo šta smo izdvojile, kako biste jednostavno mogli da preusmerite tok priče i kako bi u svakom sledećem razgovoru inspirisali svoje sagovornike!
- Izbegavajte neizbalansirane razgovore
Umesto da nađu ritam između pričanja i slušanja, pojedini ljudi su na jednoj ili drugoj krajnosti. To bi se moglo nazvati ,,asimetrijom u razgovoru“, odnosno – ti ljudi slušaju, a ne pričaju ili samo pričaju, a ne slušaju. To nas vodi ka sledećoj stavki.
- Spoznajte da li je druga osoba uključena u razgovor
Ono što bi definitivno svako od nas trebalo da izbegava je neprestano brbljanje i ignorisanje neverbalnih signala koji kažu (možda ne dovoljno glasno) da je sagovornik potpuno nezainteresovan, ali klima glavom na svakih nekoliko sekundi iz kurtoazije. Kako biste ovo izbegli, budite svesni govora tela.
- Zasmejte svoju ,,publiku”
Humor oslikava kognitivnu fleksibilnost: sposobnost da pristupite ideji ili događaju iz različitih perspektiva. Nekim ljudima, pak, to nedostaje.
Ovo je nešto što se najbrže može sanirati. Potrudite se – našalite se malo i na svoj račun. Neće boleti, a opustiće svaku tenziju i razbiti neprijatnu tišinu!
- Iskažite svoje mišljenje
Ukoliko niste kritički pristupili svojim stavovima, nećete mnogo doprineti razgovoru.
Ljudi koji ne vide dalje od onoga što su ih drugi naučili su oni koji su istinski plitki. Ovakvi ljudi mogu ponuditi veoma uzak pogled na mnoštvo tema koje ih okružuju.
Informišite se, dovodite sve u pitanje, sumnjajte, istražujte – a potom diskutujte. Na ovaj način ćete iz svakog razgovora izaći više inspirisani. I vi i vaše društvo.
- Sagledajte stvari iz drugog ugla
Plitki su i ljudi koji ne mogu (ili ne žele) da razumeju kako razgovor doživljava druga osoba iz svog ugla. Sposobnost da se postavimo na tuđe mesto čini nas zanimljivijima. Emocionalna inteligencija je, dakle, veoma važna u komunikaciji.
Prosto rečeno – pokažite malo saosećanja i budite fleksibilni!
- Doprinesite konverzaciji
Mi smo programirani za novitete. To je potreba koja je uz nas od kad je evolucije. Kada govorimo o razgovorima: ukoliko ne obezbedite nešto novo za slušaoca, neće biti stimulisan da vas sluša.
Mnogi smatraju da su monotone osobe one od kojih se ne može naučiti ništa novo. Ovo možemo povezati sa stavkom broj 4. Budite radoznali!