8 glavnih krivaca zbog kojih ne možete da omršate, čak iako se zaista trudite!

Jedna od osnovnih preokupacija svakoga od nas, kada je fizički izgled u pitanju, definitivno su naši kilogrami, pa veći deo svog života provedemo u pažljivom odabiranju savršenog režima ishrane, kao i odgovarajućih treninga, koji će nam pomoći u uspešnoj borbi protiv viška kilograma. Promena životnog stila, definitivno je jedini način da promenite telesne dimenzije, ali i da jednom stečene obline sačuvate na duže staze, pa ipak, mnogima od nas nije nepoznata situacija, da kilogrami zacementirano stoje u mestu i pored sveg našeg uloženog truda.

Šta je glavni uzrok zbog kog u jednom trenutku prestanemo da mršavimo i posle nekog vremena, čak ponovo počnemo da dobijamo na težini? Odgovor na to krije se u nizu životnih faktora, na koje takođe možete uticati, kako biste ponovo pokrenuli svoj metabolizam, izgubili još koje kilo viška i pročistili se od štetnih toxina nataloženih u vašem krvotoku.

Usporen rad štitne žlezde

Štitna žlezda luči hormone koji regulišu rad našeg metabolizma i ako primetite da se i pored uloženog truda, vi ipak gojite, možda se pravi uzrok krije upravo u njenom usporenom radu. Da biste bili sigurni u uzrok vašeg gojenja, obavezno posetite lekara i uverite se u kom je stanju vaša štitna žlezda.

Nedovoljan unos vode

Činjenica je da ste ovo čuli mnogo puta, ali da nije istina, ne bi vam svakodnevno ponavljali koliko je važno da unosite dovoljne količine tečnosti, jer ukoliko ne unosite dovoljno vode u svoj organizam, on će početi da je skladišti u telu, kako bi se zaštitio od dehidratacije i vi ćete postati naduti, teški i otečeni.

Treninzi visokog intenziteta

Ljudi koji redovno odlaze na treninge visokog intenziteta, često dopuštaju sebi obilne obroke, misleći da su sagoreli ogroman broj kalorija tokom treninga i na taj način sprečavaju sepe da dostignu kalorijski deficit, već dovode sebe u situaciju da se veliki broj kalorija, nepotrošen, taloži u vidu masnih naslaga. Važno je da naglasimo da u ovim situacijama, često ne osećate potrebu za obilnim obrokom, već se vraćate nekim starim, lošim navikama, koje imaju svoju cenu.

Nedostatak sna

Nedovoljno sna dovodi do hormonskog disbalansa pri čemu se hormon gladi (grelin) povećano luči, dok se hormon sitosti (leptin) gotovo uopšte ne luči. Upravo zbog toga imaćemo potrebu za prekomernim unosom hrane, što će se pre ili kasnije odraziti i na naš fizički izgled.

Stres

Stres je jedan od osnovnih razloga povišene gojaznosti, posebno kod žena. Tokom stresa, luči se hormon kortizol, usled čega se trigliceridi premeštaju u viscelarne masne ćelije i povećavaju prostor za skladištenje masti u predelu stomaka. Povišeni nivo kortizola, utiče i na povećani nivo glukoze u krvi, smanjuje efekat insulina, usled čega se povećava osećaj gladi, što u krajnjoj liniji dovodi do prejedanja.

Nedostatak proteina

Ukoliko se hranite zdravo, ali i dalje unosite veći procenat masti i ugljenih hidrata, to vas može učiniti sklonom gojenju. Pokušajte da redukujete svoju ishranu u smeru da osnovni deo vašeg obroka, barem 45% bude zasnovan na proteinima.

Terapija

Ukoliko imate terapiju koja se zasniva na steroidima, antidepresivima, ili sličnim lekovima, koji povećavaju potrebu za hranom, nemojte se začuditi, zbog čega ste se u poslednje vreme poprilično popravili.

Godine

Zvuči tužno, ali posle 30te svaki skinuti kilogram zahteva dvostruki trud, dok ćete višak kilograma dobiti gotovo dok trepnete, uz samo malo nepažnje.

Svi ovi faktori utiču na usporen rad metabolizma, kao i povećano skladištenje masnih naslaga, ali ukoliko korigujete svaki od ovih faktora, na koji možete da utičete i nastavite da vodite zdrav način života, metabolizam će se ponovo pokrenuti, a vi ćete ponovo uspešno izgubiti višak kilograma. Bitno je samo da imate na umu da morate biti uporni i voditi računa o svom zdravlju!

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.