6 zdravih navika za idealan detox posle praznika

Zimski praznici, neretko se, čini se, pretvore u maraton gurmanluka i uživanja u svemu što volimo. Ipak, kako ne bismo došli u situaciju da se borimo sa viškom kilograma, u nekom trenutku sebi moramo reći: Sad je dosta!

Kako biste svom organizmu pružili vreme oporavka od teške hrane, vreme je za postpraznični detox. Baš zato predlažemo da uvedete nekoliko zdravih navika, osvežite svoj organizam i pripremite se za povratak svakodnevnim obavezama, koje još od početka godine ostavljate za “od sutra”, kako biste sve otpočeli za nijansu zdraviji, svežiji i motivisaniji.

Ne želimo da budemo tromi, usporeni i pospani, već da život ponovo uzmemo u svoje ruke i iz njega uzmemo sve ono što je za nas najbolje. Zato vas pozivamo da tokom narednih dana, zajedno usvojimo određene zdrave navike!

Da bismo se sveži i odmorni vratili svojim obavezama, potrebno je da svom organizmu priuštimo lagani detox, koji će nas za samo nekoliko dana pretvoriti u zdravije i nasmejanije osobe, pune elana.

Donosimo vam nekoliko zdravih saveta, koji će učiniti da se osećamo zdravo tokom cele godine, pa preporučujemo da oni postanu deo vaše svakodnevne rutine.

Pijte dosta vode

Kada je detoksikacija našeg tela u pitanju, voda je najefikasniji napitak, jer pomaže bubrezima da efikasnije uklone toksine iz našeg tela. Uz to, ona prenosi hranljive materije kroz naš organizam i čini nas zdravijim i svežijim.

Jedite zdravo

Većina toksina u našem organizmu nakupi se, dok jedemo nezdravu hranu. Kako bismo organizam pročistili od štetnih materija, trebalo bi da počnemo da jedemo zdravu hranu, sveže voće i povrće, kako bismo imali dovoljno energije da efikasno privedemo svoj dan kraju.

Započnite dan šoljom zelenog čaja

Zeleni čaj je jedan od najefikasnijih napitaka, kada je detox u pitanju. On ubrzava otpuštanje toxina iz tela, a uz to ubrzava metabolizam i potpomaže gubitak težine.

Spavajte zdravo

Zdrav san je veoma rehabilitujuć kako za naš um, tako i za telo i obezbeđuje nam dovoljno snage da se nosimo sa svim obavezama i stresnim situacijama, koje samo jedan dan postavi pred nas, kao izazov. Osim toga što podrazumeva potpun oporavak organizma, zdrav san smanjuje količinu kortizola (hormona stresa) u krvi.

Povećajte unos proteina

Trudite se da kroz obroke, svakoga dana unesete, organizmu potrebnu, količinu proteina. Osim što su proteini jedan od nutritijenata, koji na najbolji način reguliše našu kilažu, oni takođe potpomažu oslobađanje toksina, gubitak kilograma, a nasuprot tome, utiču na stvaranje mišićnih vlakana i tonusa, kao i na viši stepen energije, koju naš organizam tokom dana dobija.

Dodajte hlorofil svojoj ishrani

Hlorofil je zeleni pigment, koji se nalazi u biljkama, a koji utiče na povećanje crvenih krvnih zrnaca, koja pomažu izbacivanje toksina iz našeg organizma.

Usled nedostatka zdravih navika postajemo lenji i nemotivisani, a kao posledica, naše telo prestaje da nas sluša i neretko gubimo fokus. Zato je veoma bitno da sa svojim telom postignemo sklad, počnemo da slušamo šta nam ono poručuje i u skladu sa tim uvedemo određene navike, koje će postati deo svakodnevne rutine, jer ništa nije istninitije od one stare: “U zdravom telu, zdrav duh…”.

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.