6 zdravih navika za idealan detox posle praznika

Prvih 10 dana Nove godine, tradicionalno su rezervisani za “slatke grehove”, uživanje u ne baš zdravoj hrani i odmor sa najbližima, a kada dođe vreme za povratak u realni život i svakodnevne obaveze, svako od nas se oseća tromo, umorno i iscrpljeno.

Jedan od osnovnih uzroka postprazničnog umora je velika količina toksina, koja se u našem telu nakupila, usled nezdrave ishrane, u kojoj smo svakodnevno uživali tokom praznika.

Da bismo se sveži i odmorni vratili svojim obavezama, potrebno je da svom organizmu priuštimo lagani detox, koji će nas za samo nekoliko dana pretvoriti u zdravije i nasmejanije osobe, pune elana.

Donosimo vam nekoliko zdravih saveta, koji će učiniti da se osećamo zdravo tokom cele godine, pa preporučujemo da oni postanu deo vaše svakodnevne rutine.

Pijte dosta vode

Kada je detoksikacija našeg tela u pitanju, voda je najefikasniji napitak, jer pomaže bubrezima da efikasnije uklone toksine iz našeg tela. Uz to, ona prenosi hranljive materije kroz naš organizam i čini nas zdravijim i svežijim.

Jedite zdravo

Većina toksina u našem organizmu nakupi se, dok jedemo nezdravu hranu. Kako bismo organizam pročistili od štetnih materija, trebalo bi da počnemo da jedemo zdravu hranu, sveže voće i povrće, kako bismo imali dovoljno energije da efikasno privedemo svoj dan kraju.

Započnite dan šoljom zelenog čaja

Zeleni čaj je jedan od najefikasnijih napitaka, kada je detox u pitanju. On ubrzava otpuštanje toxina iz tela, a uz to ubrzava metabolizam i potpomaže gubitak težine.

Spavajte zdravo

Zdrav san je veoma rehabilitujuć kako za naš um, tako i za telo i obezbeđuje nam dovoljno snage da se nosimo sa svim obavezama i stresnim situacijama, koje samo jedan dan postavi pred nas, kao izazov. Osim toga što podrazumeva potpun oporavak organizma, zdrav san smanjuje količinu kortizola (hormona stresa) u krvi.

Povećajte unos proteina

Trudite se da kroz obroke, svakoga dana unesete, organizmu potrebnu, količinu proteina. Osim što su proteini jedan od nutritijenata, koji na najbolji način reguliše našu kilažu, oni takođe potpomažu oslobađanje toksina, gubitak kilograma, a nasuprot tome, utiču na stvaranje mišićnih vlakana i tonusa, kao i na viši stepen energije, koju naš organizam tokom dana dobija.

Dodajte hlorofil svojoj ishrani

Hlorofil je zeleni pigment, koji se nalazi u biljkama, a koji utiče na povećanje crvenih krvnih zrnaca, koja pomažu izbacivanje toksina iz našeg organizma.

Usled velike žurbe i nedostatka vremena, zdrave navike najčešće ispaštaju, a kao posledica, naše telo prestaje da nas sluša i neretko gubimo fokus. Zato je veoma bitno da sa svojim telom postignemo sklad, počnemo da slušamo šta nam ono poručuje i u skladu sa tim uvedemo određene navike, koje će postati deo svakodnevne rutine, jer ništa nije istninitije od one stare: “U zdravom telu, zdrav duh…”.

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.