6 svakodnevnih navika koje pospešuju jesenji umor i čine da se osećate još iscrpljenije!

Od kako su dani sve kraći, a vreme sve hladnije, čini se da smo svakim danom sve umorniji i iscrpljeniji. Jedno od najlogičnijih objašnjenja za jesenji umor jesu nagle vremenske promene, koje ostavljaju nebrojene posledice na naš životni stil, ali postoje i neke životne navike, koje dodatno utiču na naš organizam i čine da se osećamo zaista iscrpljeno.

Kako bismo vam pomogli da povratite elan i motivaciju i iz dana u dan postanete sve produktivniji izdvojili smo za vas spisak loših navika, koje bi što pre trebalo da zaboravite i oporavite se od osećaja konstantnog umora i iscrpljenosti.

Previše spavate

Iako vam se čini nelogično, istraživanje sprovedeno na Harvardu dokazalo je da previše spavanja tokom tana utiče na vašu psihu i raspoloženje, čini vas depresivnim i nemotivisanim za bilo koji životni segment. Zdrava količina sna je 7 do 8 sati, što je sasvim dovoljno da se odmorite i orni započnete novi radni dan.

Ne pijete dovoljno vode

Kada je organizam dehidriran smanjuje se nivo energije. Kako biste tokom celog dana imali dovoljno energije i osećali se sveže, neophodno je da svakodnevno unosite barem 2 litra vode u svoj organizam.

Nezdravo se hranite

Ako želite da budete produktivni i energični tokom celog dana, zaboravite na tešku i masnu hranu, koja smanjuje protok krvi do mozga i čini se da vas čini iscrpljenim i bezvoljnim i sve što želite je da se domognete kreveta.

Napravite mali eksperiment i pokušajte da se dve nedelje hranite zdravo, Primetićete da se osećate mnogo lakše, odmornije i poletnije.

Nedostatak fizičke aktivnosti

Osim što oslobađa od stresa i pomaže da se opustite, fizička aktivnost pozitivno utiče i na kvalitet sna. Uvedite sebi svakodnevnu jednočasovnu fizičku aktivnost u vidu šetnje, ili napravite sebiu polučasovni trening i videćete koliko ćete lakše zaspati i koliko će se poboljšati kvalitet vašeg sna.

Preskakanje doručka

Hrana je zaista pokretačka snaga našeg organizma, a da bi se naši mišići pokrenuli potrebna im je energija, zato usled preskskanja najvažnijeg dnevnog obroka, koji je neophodna doza pokretačke energije, dolazi do osećaja malaksalosti i iscrpljenosti.

Preterujete sa ispijanjem kafe

Kofein blokira signale sna u mozgu i nakon ispijanja šoljice kafe osećate se budnije, ali preterano ispijanje kofeina može poremetiti model sna i učiniti da vam postane veoma teško da zaspite. Dakle, ako želite da poboljšate kvalitet sna, smanjite svoje zadovoljstvo ispijanja kafe na dve do tri šoljice dnevno.

Naše svakodnevne navike utiču na kvalitet našeg života mnogo više nego što o tome imamo svest i zato je bitno menjati ih i prilagođavati našim potrebama i našem zdravlju, kako bismo se iz dana u dan osećali zaista dobro u svojoj koži.

Teodora Vuković

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.