4 vitamina koja bi svaka žena trebalo da uzima

Odvojiti mitove od stvarnosti kada je reč o najboljim vitaminima za ženu može biti zahtevan zadatak. Studije su pokazale da multivitamini, iako nisu štetni, ne čine mnogo u sprečavanju bolesti. Iako nijedan hranjivi režim ishrane ne uključuje bilo koju količinu suplemenata, neki od njih nam mogu pomoći da budemo bolji u igri zvanoj ,,zdrav život“.

Ukoliko pratite režim koji brani određene namirnice, dobro je da pogledate kako bi određeni vitamini mogli da nadomeste taj nedostatak. Naravno, pre nego što dodate bilo kakve suplemente, konsultujte se sa svojim lekarom.

Čitajte dalje, jer vam predstavljamo četiri najbolja vitamina za žene!

Vlakna

Možda ne mislite o vlaknima kao o hranjivom sastojku za koji vam je potreban suplement, ali dobijanjem odgovarajuće količine vlakana – bilo kroz ishranu ili vitamin – je od suštinske važnosti za vaše zdravlje. Studija sa Univerziteta u Minesoti pokazala je da ishrana bogata vlaknima može umanjiti rizik od srčanih oboljenja, pomoći pri kontroli telesne težine i poboljšati zdravlje creva. Istovremeno, ishrana bogata vlaknima pomaže u sprečavanju koronarnih bolesti srca.

Vitamin B12

Za one žene koje su pristalice veganske ishrane, vitamin B12 može biti naročito koristan, jer se uglavnom nalazi u namirnicama životinjskog porekla. Dok vegetarijanci mogu dobiti vitamin B12 iz jogurta, mleka, sira i drugih mlečnih proizvoda, ovaj vitamin se u neznantnim količinama nalazi u hrani biljnog porekla. Vitamin B12 umanjuje rizik od vaskularnih bolesti i kod muškaraca i kod žena.

Vitamin K

Zdravlje kostiju je naročito važno za žene, zbog povećanog rizika za osteoporozu. Tradicionalno, doktori bi preporučili suplement kalcijuma, ali studije su povezale višak kalcijuma sa oboljenjima srca. Umesto toga, probajte sa vitaminom K2, koji podstiče gustinu kostiju i bori se protiv osteoporoze i osteoartritisa.

Vitamin D

Vitamin D je suplement koji se ne može uneti baš na uobičajeni način. Najlakše je da ga dobijete kroz izlaganje suncu. Iako određene, male količine, mogu da se nađu u ribi i mlečnim proizvodima, suplementi su jednostavan način da osigurate da uzimate preporučenu dozu. Vitamin D pomaže telu da upije kalcijum i da pospešuje snagu kostiju.

Ostavite komentar

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.